En ny bekantskap

Igår så fick jag träffa en ny varelse och det var Herr Krabba. (Det är han utan skägg med den oranga kostymen)

image408

Hamptjärnsstugan

Vilket härligt väder och vilken härlig utflykt! Idag har jag varit med mitt gammfolk till Hamptjärnsstugan. Vi har levt friluftsliv med fika, massor med andra barn och korv till pappa. Min pappa verkar tro att korvarna växer upp ur röken...

    

image407

Snor, dräggel och min första tand!

Mitt livs tredje förkylning har infunnit sig och min första tand. Det är tur att min farmor är tandsköterska, för detta har lett till att min pappa gräver i min mun allt som oftast. (Min mamma hon kunde inte förstå varför det gjorde så ont när jag åt... ) Så igår (äntligen) upptäckte dom min lilla tand i nederkäken. Snart kan jag knapra knäckemackor!

image401

Gräsmyr, Sveriges längsta by

Kolla in den här utflykten. Hur fint väder  som helst och hur fina färger som helst. Jag fick gå på promenad med mormor och leka med mina kusiner. I huset på bilden bor mormor och morfar. Och på den andra bilden kan man knappt skymta mina kusiner hus till höger. Mina kusiner vill att jag ska leka med båda två samtidigt annars blir den ena sur. Det är inte så lätt. Men jag gör mitt bästa

     

   
image400

image399


Ännu mera bad

Jag som bara brukar få bada i stora baljan på tisdagar...idag är det onsdag och jag fick hänga med Ville och hans pappa på IKSU och bada. Inte så dåligt. Sen fikade dom stora och då passade jag på att sova och Ville duschade i diskvattnet under salladsbuffén på Hansson och Hammar.
    

image381


Babysim, del 5

Ni kanske undrar var del 4 tog vägen...ja, mina fotografer glömde kameran förra gången. 
 Den här gången har vi tränat på att hålla oss i kanten och det tyckte jag inte var så jättespännande. Då var det väldigt mycket roligare att sjunga prästens lilla kråka och ligga på den gröna karusellen. Som ni också kan se så får jag åka limosin hela vägen in till bassängen.

    

image374

image375


Mejjas namnfest

Ingen rast och ingen ro... nu har jag varit på fest igen och då brukar mina föräldrar kalla mig för Festrid. I söndags var det dags för Mejjas namnfest, som tog musten ur henne och hon sov hos pappa Micke istället för att leka med mig i gymet. Men jag fick sällskap av dom stora killarna Ingo och Sixten istället. Skulle gissa att Mejjas mamma Kerstin sitter och syr lapptäcke nu av alla tygbitar som folk hade med sig.

    


Prao på Tapas

Ikväll har mina föräldrar varit på Tapas och ätit, då passade jag på att hjälpa Barba Starks pappa i köket.

  

image363


Lördagsaktiviteter

Ni vill kanske ha förslag på vad man ska göra påen lördag också?
Äta frukost brukar dom stora göra, läsa på juicepaket tycker jag är roligare. Man måste ju vara noga och läsa det finstilta också. Sen kan man gå på stan och fika. Kolla in att Camilla har ganska stor mage. Detta beror inte på att hon är proppmätt utan på att hon håller på att ordna en fyrmänning åt mig. Det är en kille som kanske ska heta Lukas. Vi får väl se när han kommer ut om ca 2 månader. Då får man väl åka till Chamonix oxh lära honom lite trix på hur man ska styra upp sina föräldrar

   


Tua på besök och lek i gymet

Vad gör man på fredagar undrar ni?
Tja, man kan leka i gymet och sen kan man bjuda hem kompisar. Kolla i min kompis Tua, hon har fått hela tre tänder där nere. Hennes pappa har fler.

    

image354

En dag på jobbet

Som ni kanske redan vet så har jag ju fått jobb på Träningsvärkstan och idag var jag där och körde mitt första pass.  Det var typ 20 andra bäbisar där och deras mammor. Jag och min mamma teamade och såg även till att vi matchade i utstyrsel. Min mamma skötte sig ok, förutom att hon hade en helt galen frisyr den här dagen. Sen drog vi på News och käkade lunch med Ronja och Maja ( och deras mammor).

image343

   

Efter lunch så hängde jag med mamma på Prolympia, hon tyckte att det var dags för mig att skaffa mig lite baskunskaper i matematik. Jag tror jag väntar, whitebordpennor och cellofanplast är väldigt mycket roligare just nu.

image347

Äta morötter, öppna förskolan och hemma hos Tyra

Nu har dagen D kommit och nu är jag en stor tjej som får äta mat från tallrik. Morötter. Min pappa gillade också morötter när han var liten. Han säger att om jag äter lika mycket morötter som honom så får jag också rött hår.

image337

I går fick jag även följa med Ville på öppna förskolan och Ville hade grym koll på alla grejjor som man kunde leka med. Jag passade på att se och lära den här gången

 

Sedan åkte vi vidare ut till Kåddis och hälsade på Tyra. Hon är schyssta tjejen och jag fick leka med henne i hennes gym.

  

På tur i Turin

Hej!
Nu var det ett tag sedan det skrevs något på den här bloggen och det med all rätt. Jag och Barba Stark har varit i Turin och bott på 4-stjärnigt hotell. Ganska så nice. Eftersom allt skulle dokumenteras så tog jag med mig mina föräldrar också.  Att åka flygplan är jag bra på vid det här laget och man blir trött av motorljudet så då kan man passa på att vila lite. Väl framme i turin så testade jag och B.S. sängen. Klart godkänd och väldigt roliga att testa mitt nya transportsätt i. Dvs att krypa på rygg.

    

Av händelse så fanns det en Sport Managementkonferens i Turin så att min pappa kunde få jobba lite. Men mamma stod för service och transport då jag och Barba stark ägnade oss åt sightseeing. Den första dagen så kollade vi in floden Po och åt lunch med pappa på Piazza. Jag tog tillfället i akt att öva upp mina färdigheter med kniv och gaffel inför stundande smakportioner. Dagen till ära så klädde jag mig i min italienska utstyrsel.

     
image308

image309

För er som inte har koll på sport så gick vinter-os i Turin i fjol. På fredagen så kollade vi in lite OS-grejor och på eftermiddagen så hälsade vi på pappa på jobbet. En massa människor satt och lyssnade på honom när han pratade om gungor och lata barn. Intressant tyckte dom. För lite uppmärksamhet till mig tyckte jag. Så jag körde hicktricket. Det går ut på att man hickar jättehögt så att pappa tappar koncentrationen. Det fungerade hur bra som helst och så tittade alla på mig istället. Sedan lät jag pappa prata klart och så applåderade alla till min pappa och jag fick vara stolt över honom. På kvällen så gick alla deltagarna på en middag och jag var yngst och blev utsedd till konferensens maskot.

     

Medan pappa jobbade så fortsatte vi vår sightseeing runt stan. Vi kollade in en massa olika ställen. Vilket kan vara ytterst tröttande och då måste man vila.

     

En ny sak fick jag och mamma och Barba Stark lära oss,
och det är att det inte bara är barn som åker vagn.
Kolla in tjejen som är ute och styr sina hundar.   

           
 På tal om Barba Stark så hade vi ganska många mysiga stunder. Här är lite bilder från när vi satt och snackade om lite viktiga och trevliga saker: 
    
image326  


På lördageftermiddag så hängde pappa på och vi fikade lite med P-G och Magnus.

     
image334

image335

Som ni ser har jag haft det väldigt roligt och bra och det bästa med hotellet var att jag kunde bada badkar varje kväll. Italien äger!

image336

P.S. Som ni märker så hade jag fullt upp hela dagarna och hann inte fika med Zlatan D.S.

Babysim, del 3

Tjoho! Nu äntligen har jag fått mig pappa till simhallen. V i hade det hur mysigt som helst. Idag så tränade vi på att hälla vatten över huvudet på varandra. Min simlärare Maja sa att det var för att skulle lära oss att hålla andan när vi ska dyka. Jag var iallafall bättre på det än både mamma och pappa. Jag har oxå tränat på att sitta på kanten. Det sa min pappa var bra att kunna om man ville vila lite.

     

image283

image284

Mina kusiner

Kolla hur mysigt mina kusiner har det i sin bautavagn. Dom tycker om att sova. Vilgot tyckte om min röda stol, men han verkar inte tycka om att mysa i fotöljen. Det kanske beror på att han är yngre än mig? Eller så tycker han bara om att mysa med sin bror. Min morbror tycker iallafall om att mysa med mig. Vi får se om vi kan få någon ordning på kusinerna.

      

image278

Bröllop i Bureå

Nu har jag varit på bröllop. Tilde och Viggos föräldrar sa ja till varandra och Anderas och Mikael sjöng i kyrkan och sen sjöng tydligen min pappa på festen. Fast då hade jag somnat. Men jag vaknade till av ett avgrundsvrål och då sa min mamma att det bara vara Mustang Sally och jag skulle sova vidare. Det gjorde jag och när jag vaknade på morgonen i vår stuga fick jag mysa med pappa. Härligt.

       

På lunch med släkten

Idag har det lunchats med min pappas kusin Andreas som är rockstjärna och ska åka till Amerikat på söndag. Pappas morbror Leon var också med och han skulle åka till Skellefteå. Vi får höra senare vilket ställe som var bättre. Min mamma och pappa var också med lunchen. Undrar när man får börja luncha själv?

  

image264

Sitta i stolen

Idag har jag premiärsuttit i min stol. Ganska mäktigt att få sitta vid bordet helt själv. Jag måste villigt erkänna att jag behöver träna lite till innan jag kan sitta utan besvär.

   

image260

Att tvätta

Hej!
Vad har ni gjort idag?
Jag har hjälpt min mamma att tvätta. Hon säger att om man vill bli torr om öronen så kan man åka i den här maskinen. Jag bygger hellre bara koja.

image255

Barnarbete

Idag har jag varit uppe på Universitetet och hjälpt min mamma att göra reklam för Träningsvärkstan. Det var inte så svårt och passade ganska bra då jag redan fått jobb där. Jag och min mamma ska teama pass där på torsdager med start v.38. På vägen hem så chillade jag i vagnen.
Over and out.

  

image254

Simskola, del 2

Hej,
den här veckan på simskolan så tränade vi på rullningar och till hjälp så hade vi Sofia (Barba Starks mamma ni vet) Det var lika grymt varmt i vattnet den här gången. Etersom pappa var tvungen att undervisa lite studenter så laddar vi till nästa gång. Då ska han minsann inte komma undan. Han har sagt att det ända simmärke han har tagit är järnspettet... det ska vi ändra på. (Även denna gång är bilderna lite immiga)

   

image250

Man blir ganska trött av att simma...så jag orkade inte leka så länge innan jag somnade....

image251

Allt är inte roligt

Ibland så är man trött och hungrig och som grädde på moset så ska mina föräldrar hålla på och ta bilder då. Bara så ni vet så plockar jag i sådana sammanhang fram surläppen.

image244

Tyras namngivningsfest

På helgen är temat tydligen kalas. Den här söndagen bar det iväg till Brännlands värdshus och uppvaktning och välkomnande av Tyra. Vi var många där och Tyra fick en superfin blomsterkrans. Vi fick dessutom veta att hon även skulle heta Linnea och Kärrman. Men jag tänker noga bara kalla henne för Tyra.

   


Morbror Kalle fyllde 30 jämt

I lördags så var det kalas igen! Min morbror Kalle fyllde jämt. Och när vi ändå var ute i Gräsmyr så passade vi på att hälsa på mormors nya valp Asta.  Hon är söt och det är även mina kusiners kattunge... Mina kusiner Vilgot och Alvin passade på att visa lite schyssta grimaser och efter den kraftansträngningen så somnade dom. Mina föräldrar tyckte att jag kunde gå och lägga mig med dom...men det var ju inte så roligta att leka med dom när dom sov. Så istället så lekte jag med Linda och med deras gåstol, som jag inte riktigt växt i än.

    
   
 

Hänga på restaurang

Ni som träffar mig regelbundet vet ju redan att jag är van restauranbesökare. I fredags så hängde jag med mitt gammfolk på vårt favvoställe Tapas. Framförallt så är det trevligt där eftersom jag får träffa föräldrarna till Barba Stark: Petter och Sofia. Ibland får man vänta en stund på bord och det kan jag göra nästan själv nuförtiden. Visst är oliverna fina? Kanske kan jag få smaka när det är dags  för smakportioner?

  

image231

RSS 2.0