Konstigt...

...idag är det torsdag och min mamma har varit hemma hela dagen. Det kallas tydligen höstlov.  Lov och lov...hon har ju varit borta i tre dagar och två nätter så det var tur för henne att hon stannade hemma och lekte med mig. Fast vi stannade inte hemma, vi åkte till öppna förskolan på Teg och där var Emma, Maja, Ingo och Sigge. Vi busade, sjöng och hade det väldigt trevligt.

   

Höstmys hos mormor och morfar

I söndags var det dags för mamma och pappa att byta till vinterdäck på bilen och det gör man hos mormor och morfar i Gräsmyr.  perfekt för då fick jag mysa med dom och även träffa mina kusiner. För er som inte ser skillnad på dom så är det Alvin i grön tröja och Vilgot i blå.  Och som vanligt så är det alltid roligare när man får vara nakenfis.

   



Höststädning

I lördags var jag och mamma uppe i huset och städade i trädgården. Höstfint skulle det bli och det blev det. Jag hade värsta turen och det fanns ganska många frusna jordgubbskartar kvar att mumsa på.

 

Fredagsfest hos Johan

I fredags var det thaimat och bus i massor hos Johan. Johan är mästarnas mästare på att busa. Vi sprang hoppade i fötöljen lekte i kojan och testade hur högt vi kunde skrika. Att sedan få göra det mesta rumpan bar är ju det bästa.

   


   

Hos familjen Brorsson i Bureå

Hallå där!
Jag har varit hela helgen i Bureå. Hos Tilde och Viggo. Det har verkligen varit lyxigt. Tusen procent med uppmärksamt, massor, massor med leksaker, grymt god mat (= macka*) . På lördagen åkte vi ut till stugan i Storhamn och grillade, kastade sten, lekte och både körde och åkte skottkärra.  Jag har fått låna Viggos rulle, och den är hur rolig som helst att köra. Jag har haft en toppenhelg och hoppas att man får hälsa på igen hos pensionat Brorsson. Tusen tack till Tilde och Viggo för att ni ville leka med mig helgen och till era föräldrar för alla goda mackor

    
    


   


   


* All mat går under betckningen macka, som Estrid gärna säger så högt hon kan.

Bus och mys

I lördags kom bröderna Nygren på besök. Vi hann med både bus och mys. Sigge har inte lärt sig att gå än, så passade det bra att jag skjutsade runt honom i vagnen. Sedan hängde vi lite i soffan och kollade Teletubbies.



  
  

After Daddy

I fredags var det det dags för after daddy på Scharinska. Pizzabuffe och loka. Loka är mums, det är så schyssta bubblor som ibland kan framkalla grimaser... Efter ätandet busade jag runt lite och kollade bilarna som körde utanför och jag fick dessutom låna Antons keps. Den var lite stor och krävde viss balansförmåga på huvudet, men när den hamnade rätt blev den väldigt rätt.

   
   
  


Klättra och köra MC

 Om det är tråkigt väder ute, kan hänga på stan och hitta på lite saker där.
När jag och mamma var och letade gummistövlar , hittade jag en jättefin och jättebra stege. Den testade jag och klarade att klättra hela vägen upp, lite svårare bara att klättra ner. Tur att mamma kunde plocka ner mig.( koll in tanten på stora bilden, hon verkar livrädd av att bara sitta på en kub) Efter klättring var det dags att köra MC. I Kungspassagen finns det en cool motorcykel som jag brukar få köra.



   


Städa, städa...

varje fredag och så varje jul, det tycker jag är kul...
Den är så rolig våran dammsugare, jag kan själv städa bort alla dammråttor som jagar runt i köket. Dammsugaren blir också smutsig och och behöver poleras. Min farfar han kan minsann vaxa bilar och  jag tränar på att fiffa dammsugaren. Så nästa gång farfar behöver hjälp så lovar jag att jag är grym med polertrasan.



   

Kanelbullens dag

Kanelbullen är en väldigt trevlig anrättning som har förärats med en alldeles egen dag och den var igår.  Jag och mamma var uppe i ottan och gick på ica för att införskaffa de ingridienser som krävs. Ica är en väldigt trevlig butik. T.ex. så har dom en ledstång i min höjd borta vid delikatessdisken.
Efter att jag hjälpt mamma att hämta varor och betalat i kassan, gick vi hem och gjorde degen. Den skulle jäsa väldigt, väldigt länge... tills lut var den klar och då var det dags att baka. Jag har en alldeles egen kavel som jag fått av gammelmormor Eva. Den är bra ska ni veta.

   


  

Efter jag hade kavlat degen många gånger så passade jag på att smaka på den. Mmm. Den var riktigt, riktigt god. Kändes som det var slöseri med tid att kavla när man kunde äta degen... Mamma sa att degen skulle bliu ännu godare när den blev till en bulle. Jag kan säga att jag var skeptisk. Men den här gången hade min mamma rätt. Jag fick äta min egen bulle. Och den var hur god som helst. Petter och Sofia kom förbi och smakade på våra bullar. Men det såg ut som att Sofia hade ätit en massa bullar innan. Dom vuxna sa att hon hade en bulle i ugnen, varför skulle hon då äta av våra? Kanske hon kan bjussa lite när den kommer ut i december? 

   

Fint och fult väder

Hej!
Häromdagen hade vi väldigt fint väder. Då passade jag och pappa på att lämna in bilen på service och promenera längs älven.  Idag däremot så hade vi väldigt fult väder. Då  passade det väldigt bra med ett besök på simhallen. Jag badade i massor, fikade och hade väldigt, väldigt roligt. Nu längtar jag efter att bli frisk. för nu har jag haft höstblåsor i munnen i en vecka. Ni må tro att det gör ont. Mamma och pappa säger att jag kämpar på bra, men nu är jag minsann trött på att ha så här ont. Kan man lägga in klagomål hos allmänna reklamationsnämden?

   





   

RSS 2.0