Herr Nilsson

Herr Nilsson tyckte också om att vara på Kap Verde, han gillade att sola och jag inte höll ordning på honom så satt han mest i bananträdet och mumsade bananer...



Frukost med Bamse

Gissa vad som händer vår andra frukost på Kap Verde? Jo, då får vi äta frukost med Bamse! Gissa vad som serverades... pannkakor med chokladsås och glass. Och såklart bamsekramar.








Första riktiga dagen

Härliga tider! Poolen var grym och där badade vi hela dagen. Jag och brorsan jobbade på brännan =) Och när man är som törstigast så kom Clownen Coco och blandade juicedrinkar i juicebaren. Lyxigt!
 
   





Efter en heldag vid poolen så fick herr Nilsson hänga med på middag. Eftersom vuxna äter otroligt långsamt är det bra att vi barn är kreativa; man kan ha väldigt trevligt under ett bord...





Sedan var det dags för resans första minidisco med clownen Coco. Men jag får nog erkänna att det var ett taget gäng på discot, men som tur var så var det disco varje kväll.





Ankomstdagen

Vilket ställe vi kom till! Vi hann med ett litet snabbt dopp i poolen och sedan middag med glassbuffé.  Efter det så däckade vi allihopa för att komma igen nästa dag.



Resan

Som sagt var så klev vi upp miss i nassen. Men med lite frukost i magen så hade man energi som fick benen att hoppa och springa. Vi mötte upp med Nygrens på flygplatsen och precis innan avgång dök Ville och Julie upp med sina föräldrar.  Vad gör man i ett par timmar på utrikes?
Man kan åka bagagevagn, leka kurragömma, äta mer frukost eller som Helge, sova i BabyBjörnen.





Till slut fick vi kliva på planet, pass och biljett måste man visa upp. På planet så pysslade jag lite i min Bamsebok, sov både på sätet och på golvet, kollade film med grabbarna. Helge han åt och sov mest hela tiden.
Det tog lite extra lång tid att flyga till Kap Verde eftersom vi hade motvind, så vi fick landa på Gran Canaria för att tanka, men till slut efter 10,5 timme så landade vi på Kap Verde.







När vi landade så fick vi vänta på bagaget och det gjorde jag i egenskap av ett dubbelproffs:






Och vet ni vem som mötte oss på flygplatsen?




Sedan var det bara transferbussen mot hotellet kvar.





Resedagbok

Hej, nu har vi kommit hem från vår resa till Kap Verde. Oj vad vi har haft det bra och oj, vad många bilder det blev, så vi får dela upp berättelsen i lite olika delar...

Vi åkte från Umeå första advent. Vi började med att hänga på Umeås flygplats, fika lite och så.




Sedan åkte vi Stockholm och tog in på hotell och sov till väääldigt tidigt på morgonen, vi klev upp klockan fyra och det brukar min mamma säga är i mitt i natten.

RSS 2.0