Rundtur i Höga Kusten

"Hemma" i Docksta är det fika som gäller. Man kan fika hemma och man kan fika borta. Det verkar härligt men i ärlighetens namn märker jag ingen större skillnad (på fikat alltså). Min pappa gillar fika:



Min andra faster Johanna var med på utflykten, hon har också fin frisyr (ser ni förresten Kjell Bergqvist i bakgrunden?). Farmor Lena övervakar det hela.

 

Min kusin Alfred och hans pappas axel fastnade på en fin bild med Bönhamns sjöbodar i bakgrunden. Många sjöbodar blir det. Vi han även med lite extreme rock climbing.

 

Sedan bar det av till Trysunda med Ingo och hans folks. Åka båt är väldigt härligt men man blir ap-trött av alla gupp. Det blev lite tajt med boende så först fick vi tälta på stranden, men det var bara jag som hade tält med mig så jag vet inte var mamma och pappa tog vägen. Till sist hittade dom en sjöbod där vi fick plats alla tre. Det ska tydligen vara märkvärdigt med sjöbodar (igen) men jag fattade aldrig grejen med gammalmodiga konstruktioner, dålig isolering och vatten överallt.

  

Eftersom Ingo är skeppare hade vi inga problem att ta oss runt mellan öarna och tog därför en lunch på Ulvön. Min mamma fick den lilla flytvästen och jag fick den stora. Under lunchen hann vi även med att leka lite med mitt ansikte men sedan blev både jag och pappa trötta.

   

Väl på fastlandet igen avslutade vi turen med lite ponnyridning inne i Ö-vik.

image71

Friluftsliv äger! Men för balansens skull hittade vi både Waynes och Fjällräven-outlet i Ö-vik. Över och ut / Estrid

Docksta (the real deal tydligen)

Jaha, semester heter tydligen det här. Jag tycker att det känns som vanligt ja och min pappa ränner runt som aldrig förr. Det är tydligen mycket man ska hinna med och mycket som ska tittas på och visas upp. Jag vet inte om det var så märkvärdigt. Inga outlet-stores och inget Waynes. Så här ser det i alla fall ut här:

  

Hemma hos pappas vårdnadshavare var det lite lugnare. Skönt med all-inclusive och lite ny-gamla ansikten.

  

Min faster, farfar och farbror har alla väldigt fina frisyrer. Vi hörs / E

Flärke

Vårt första stopp på semestern gjorde vi Flärke hos farfars moster som heter Estrid. Hon har lika snyggt namn som mig. Vi hade väldigt trevligt. Mamma och pappa fick fika och jag fick mysa med GammelEstrid.

   

Duscha är mysigt

Som ni redan vet så tycker jag om att bada, men att duscha är nästan ändå mysigare... här får jag duscha med min pappa så att jag var ren och fin inför vår semestertripp söderut.

image47

Trummskola, Umeå Lagun och min moster

Nu får man passa på när pappa vilar från CS och min trummskola. Jag har ju redan fått min första trumma, så nu håller pappa på att visa mig instruktionsvideos med Jeff Procaro på datorn, fortsättning följer, jag hoppas på att snart få börja använda min pappas trummset.  Trummvideos kan nämligen bli lite tröttsamt i längden

  

Häromveckan hade vi faktiskt väldigt varmt här i Umeå och då var jag på Umeå Lagun med dom stora barnen, Ingo, Johan och Emma. Ingo tyckte att jag pratade för mycket...

    

Men jag fick inte bada i lagunen utan bada i den där lilla baljan vi har hemma, det var helt ok. Fast jag längtar till nästa sommar då jag får leka med dom stora barnen!



Bäst av allt var ändå att jag äntligen har fått träffa min moster Jenny som var uppe och hälsade på från Helsingborg. Jag hoppas att vi kan åka ner och hälsa på henne snart.


Trött och glad

Som ni märker så var det länge sedan det skrevs något på min blogg. Det kan ha att göra med att jag har dålig tillgång till datorn eftersom min pappa försöker bli bättre på CS ( och som det låter, så verkar det inte alltid gå så bra)
Hursomhaver så har jag sedan sist lärt mig att suga på tummen och  har lagt mig till med att le, det verkar dom där vuxna gilla.

 

image217

RSS 2.0