Sportlov i Kittelfjäll

Hallå!
Pappa drog till Finland för att snacka med en kille om kanoter, då åkte vi till Kittel istället. Farmor och farfar kom förbi på torsdagkväll med skidor och pjäxor till mig.
Ni kanske undrar vad vi gjorde... jo först var det ju fredagsmys, sedan var det Helgemys, vi lekte i ute i gården, kollade in den fina soluppgången (mamma sa att det var onödigt tidigt), byggde familjen Fahlén/Lindberg i snögubbsformat, åt semla på fettisdagen, åkte slalom, afterski på hotellet,testade mammas kläder och badade i vasken.

Slalom; till sluuut, så förstod mamma varför jag inte ville åka mer än två åk. Det gick för långsamt. Så sista dagen brännde mamma på och sedn fick jag hoppa. Äntligen! Hur roligt som helst. Jag ville åka till toppen, men mamma sa att jag måste lära mig att åka lite själv först... Vi får väl se.

Bad: Helge är en mästerplaskare och mamma fick städa ordentligt.


Visst ser ni att det är jag jag längst till vänster, sedan Helge, mamma och pappa längst till höger?

Heja Sverige!

Skid-VM och då är vi bänkade i soffan mamma och jag. Idag hejjade vi så bra att Charlotte Kalla och Ida Ingemarsdotter tog VM-guld!




Äntligen så...

...kom solen och ett härligt väder! Sol och det är inte -25C, det är lyx! Det firades med att åka till Bräntis och åka bob på härlig manschester och grilla korv. Trevligt sällskap fick av Alfons, Viggo, Jonas och Sofie, Bertil och Andreas, Ville, Julie och Andreas. Brorsan sov mest hela tiden, men jag och mamma tog oss till toppen och körde rakaste spåret ner och hej vad det gick undan. Lika roligt var det köra i terrängvågorna, där fick jag köra själv och det hoppade väldigt härligt!




Utelek på Svampvägen

I söndags fick vi besök av Frans med föräldrar, då fick Ffans testa min spark och jag körde lite skidor och sedan var det bus i snödrivorna.




Försvunna Diamanten

Jag vann, Helge fick silver och pappa bromsspår!


Johan 5 år

I lördags hade Johan födelsedagskalas, 5 år fyllde han, tårta, bus och fiskdamm!Kan ma önska något mer?



Fredagsskoj

I fredags efter vi hade varit på sjukhuset och en tur med buss ner på stan så hämtade vi Isak på dagis. Så hängde han med hem på bus, semlefika och ett parti Uno.



Soppa, Semla och Skid-VM

I torsdags så började Skid-VM och då bjöd mamma in till soppa och semla på Svampvägen. Tyvärr han hon inte riktigt med att fota så mycket, men många var vi. Signe, Frans, Viggo, Alfons, Bertil, Ivar, Liv och jag Helge (syrran var på dagis). Ja, sedan hade dom med sig sina föräldrar också... Smakade varken på soppa eller semla, men VM-guld till Hellner och VM-bron till Jönsson, det smakade bra.





Kontroll av brorsan

I fredags så fick jag hänga med mamma och Helge på sjukhuset. Han är ju vår lilla forskningskanin, så den här gången skulle de mäta några halskärl på honom, fråga mig inte varför, men jag hängde på och det var ett väldigt bra väntrum de hade, med akvarie, lekstuga och måååånga leksaker.




RSS 2.0