Downhillmässa

Igår så var det med mässa på IKSU. Jag hängde med mina föräldrar och byggde monter, sålde pannband och sånt.  Idag så åker jag till skåne för att hälsa på lite folk och för att lära mig lite att det tydligen kan blåsa väldigt mycket.
Over and out

image569

image571

   


Inför Lucia

Hej,
jag, och  mina kusiner från Gräsmyr har varit på VK  och blivit fotograferade inför årets Luciabilaga. Barnskrik, bajsblöjjor, pepparkakor... våra mammor var stolta över oss. För vi var minsann skötsamma. Men många andra svettades. Mina kusiner var pepparkaksgubbar och vad jag var det får ni se på Lucia.  Vi träffade Albin och Maja och deras mammor oxå.

  
image567

Skäggpuss och bröderna Biff

Igår så hängde jag på Waynes med bröderna Biff. Snart ska jag bli stor så jag kan springa lika fort som dom. Pappa hängde med som förkläde och skulle pussas hela tiden.

   image563

På långpromend...

...till Mariehem. I fredags var det hur fint väder som helst. Solen sken och jag fick låna mammas solglasögon. Så vi tog tillfället i akt och hälsade på lite gamla och nya polare. Mats och Alice var hemma (Idde oxå, men hon sov). Vi plockade med oss Annelie och Maja, som bara är två veckor och liten, liten som en myra.

image556

  

image559

Hemma hos Maja

Jag och mamma har varit på utflykt till Ersmark. Hur mysigt som helst. Jag fick leka med både Ronja och Maja. Vi åt gröt, lekte i hoppgungan och gick på promenad.

image552

  

Film och chips

Igår så var jag på filmkväll hos min morbror Viktor. Han har värsta stora filmduken.feta soffan och chips. Påsen var grym. Om ni undrar vilken film vi såg, så var det Hot Rod. Rolig enligt min mamma, moster Lisa och morbror Viktor. Ok, enligt mig.

image547

image548

image549

 


Jag och Asta

Kolla in min nya kompis Asta. Det är min mormors hundvalp som är ganska busig och ganska så rolig att leka med.

   
image546


Pappas dag

I söndag så var det pappas dag.  Då hade jag min modopyjamas och så myste vi i soffan.

image541

Dopp i skålen

Nu var det gjort. Nu är jag döpt och det var hur trevligt som helst. Min pappa och hans kusin Andreas sjöng väldigt, väldigt fint i kyrkan.Massor med folk kom och tittade i kyrkan. (Många tack till alla som kom) Sedan fikade vi och pappas mormor Eva hade bakat fina tårtor som sägs vara grymt goda. Jag hann även mysa med mina kusiner i deras vagn...

     
    

image539

image540

En ny bekantskap

Hallå!
Kolla in den här nya grejjen som kallas för snö. Vitt och kallt. Min mamma sa åt mig att göra snöänglar... vad är det? Och vad ska det vara bra till? Vi får se om jag tänker lära mig det. Iallfall så tänker jag vänta tills snön är mjukare, för det kan den tydligen vara.

image528
image529

PopUp

Hej! i fredags så fick jag gå på konsert med min mamma och pappa. Jag var yngst och min föräldrar var nästan äldst... (Erica på VK var äldre). Vi lyssnade på Säkert! Sahara Hotnights och Moneybrothers. Sahara var bäst. Jag kan alla deras sånger från nya skivan för den har jag lyssnat på sedan jag låg i mammas mage. För er som inte har koll är det basisten i Sahara som poserar med mig i lobbyn. Eftersom jag är ganska liten så vilade jag mellan konserterna

   
image518

Visst är Josefin tuff? Så tuff kommer jag att bli när jag blir stor, men ändå bättre på trummor eftersom min pappa ska lära mig allt han kan.
   
  
image526

image527

Ännu ett ställe att sitta på

Hej!
Nu har jag gjort som dom stora, gjort tvåan på den där stolen med hål i. Som ni kan se så har jag iaktagit mina föräldrar och försöker att använda ett liknande minspel.

  
image513

Nu har pappa...

...växt ur sin badrock och jag har växt i den.

image507

RSS 2.0