Ju mindre kockar...



... desto bättre soppa!








Hoppa hoppgunga!

Äntligen så har jag fått en hoppgunga! Här kan man hoppa runt långa stunder.








Jag kan också...

... få ha lite husdjursparty. Jag såg till att mamma fixade en schysst outfit även till mig, så jag skulle kunna smälta in när vi skulle hämta syrran.




Husdjursparty på dagis

Äntligen är det dags för husdjursparty på dagis! Man får klä ut sig och det har jag gjort, kanin dagen till ära. Och sedan fick man ta med sig en kompis och jag tog med mig Pricken. Det var inte så lätt att ta på sig hjämen ute på sina öron, men det ordnade sig. Så nu bär det av mot, skattjakt, minidisco, husdjurspresentation, filmvisning och gofika...





Morgonmys med syrran

Min syster heter Estrid och efter hon har druckit sin morgonvälling vill hon kramas, det är mysigt, Jag tycker om att pussas, men hon säger att jag ibland att jag har slemmiga pussar... jag förstår inte vad det är fel på det?



Lite större

Nu på de här bilderna är jag 5 månader och 10 dagar och ganska så stark. Jag har börjat göra smp försök till att krypa, jag drar upp rumpan och min mamma tror att jag i motsats till min storasyster krypa istället för att köra rumphasningen. Jag har även premiärbajsat på stora toan!



Bröllop

Tjoho!
Jag har varit på mitt första bröllop och Estrid var för stor och för liten för att vara med, så hon fick hänga hos mormor och morfar i Gräsmyr.  Jag hängde med mamma och pappa när Lars och Anneli gifte sig, festligt värre i finskjorta och allt.







Mys med Karran

Söndagsmiddag på le Gararage och då pasade jag på att mysa med Karran.


Bob och bus på Gammlia

Samernas nationaldag var det häromveckan och det firades på Gammlia, pysslade lite inne på minimundus, men roligast var att åka bob med Johan och Nils och busa i skogen.








Skridskor

Har ni provat att åka skridskor? Jag har. Det går bra, fast jag var inte helt nöjd, när jag såg mamma åka skridskor, då sa jag till mamma, jag kan väl inte åka skridskor, jag kan ju bara gå med skridskorna... men nu kan jag faktiskt åka  och trillar och blir kanske lite arg ibland... då är målburen ett bra ställe att morra i. Men jag kämpar på och nu är jag faktiskt ganska snabb också.
Vi brukar åka lite efter jag har varit på dagis och då får Helge hänga med i vagnen.










Mamma-Baby gympa

Det är ju inte bara syrran som får gympa. Jag och mamma brukar hänga på Iksu två ggr/vecka och gympa lite. Mamma går lite upp och ner på en bräda och böjer och sträcker på benen. Jag chillar i mitten med de andra bäbisarna.


Gympa på måndagar

På måndagar är det gympa. I måndags tog jag med brorsan så han fick kolla in allt roligt han ska få göra när han blir lika stor som mig. Pernilla heter min gympafröken och den här gången var det Astrid Lindgrentema; man fick gå balansgång som Madicken, flyga som Karlsson på taket, hoppa över helvetesgapet som Ronja och Birk och en massa andra saker.












RSS 2.0