Årets julgran

Vi tog med oss en gran hem från Gräsmyr, och den pyntades och fixades. Kolla vad fin den blev!


4:e adventsmys i Gräsmyr

Idag så har vi varit i Gräsmyr och myst.
I väntan på kusinerna så passade vi på att göra en snögubbe.
Tjusig va?



Sedan bar det iväg till skogs, där det serverades clementiner, skumtomtar och julkola.
Stärkta av godheter, så fick vi varsin ficklampa och så gick vi på klappjakt... Duktiga var vi och följde fotspåren och spårade oss fram till klapparna!



Sedan så gick vi in och öppnade klapparna och det var pyssel i paketen! Kolla in vilka snygga tomtar vi pysslade ihop.



Mycket lek och bus och gröt och skinka och såklart ska det lekas i hundburen. Vilgot och Helge ansvarade för detta den här gången.


Prinsessan Helge

Jag fick en lillebror, tur att han är medgörlig, för man kan klä ut honom till prinsessa och låtsas att han är en lillasyster...


Tidig julhälsning

Här kommer en tidig julhälsning från hela familjen Lindberg/Fahlén:

http://sendables.jibjab.com/view/aZv30uchileShXTR


Lucia på dagis



Idag var det luciafirande på dagis. Sång och många mammor och pappor var där. Jag valde att vara Lucia och Helge fick vara det han är till vardags... tomte.
Efter den stora showen så fick vi fika pepparkakor och lussebullar.
Eftersom det blir mysigare ju mörkare det är så var det kanske tur att många tog kort, så man kan se lite på filmen ;)






Fredagsmys och syskonmys

Pappa på julmiddag med jobbet och vi myser i soffan och kollar bollis.


Helge gör som han vill

Tja!
Mamma skulle försöka få mig och visa lite grejjor som jag lärt mig, men jag gör som jag vill.
Jag är Helge Härjaren och moster Lisa, det som låter mycket i slutet av klippet dedikarar jag till dig som en hälsning.


Avslutning på gympan

5/12 2011

Sista gången på gympan var det och sista gången som världens bästa gympafröken var där.
Pernilla heter hon och hon bjöd fika och chokladkalender.
Jag kommer att sakna Pernilla.


Fotografen Estrid del 2

Hej!
Nu fick jag låna kameran igen, så här blev det:


Äntligen!

5/12-2011

Tänk att nu äntligen så har vinterns första snö kommit!
Som vi har längtat.
Snöänglar måste göras, sparken måste sparkas och boben måste åkas!
Helge har ju ingen koll, eftersom han var en miniräv förra vintern.
Så jag skjutsade honom lite på sparken (lite för dåligt före...) och drog honom lite på boben.






Lådbarn

Tänk vad trevligt man kan ha i en kartong!
Tänka att om storasyster är i kartonhgen vill mna ju gärna försöka få plats där med henne.


Piratfest på simhallen

I lördags, så var det piratfest på simhallen.
Skattjakt, leta papegojan och gå plankan...
men ff a att få bada!
Jag gick på plankan, men eftersom jag var så snabb så hann pappa inte fota mig.


Leos

2/12 2011

Härliga fredag.
Härja på Leos.
Åka rutschkana
Busa och klättra
Springa och hoppa






Pepparkakshus

För första gången så har det bakats et pepparkakshus hemma hos familje Lindberg/Fahlén
Det blev ett tjejprojekt. Vi försökte låta Helge vara med, men han härjade bara, så han fick hänga med farsan Fahlén.
Jag ritade hur huset skulle se ut och sedan hjälpte mamma mig med det.


Rudolf med röda mulen


En del människor tar emot sig med händerna när de trillar.
Jag tar ofta emot mig med ansiktet.
Denna gång med näsan.
Men det är väl inget att hänga läpp över?
Nu lär jag ju få huvudrollen i årets julspel som Rudolf med röda mulen.




Skyltsöndag

27/11 2011

Första advent, då får man tända första ljuset och det var även skyltsöndag.
Brorsan sov sig genom besöket på stan.
Jag fick träffa tomten och lämna min önskelista till honom.
Nu längtar jag ännu mer efter julafton.



Pepparkaksbak

23/11 2011

Baka pepparkakor är väldigt roligt och gott!
Mera pepparkaksdeg åt folket!


Pysselutbildning

Lyxigt att få pyssla med syrran!
Hon är bäst på att pyssla och jag får hänga med henne på hennes skrivbord.
Det händer inte varje dag...


Lussebullsbak

19/11-2011

Äntligen dags att börja jobba in julen. Vi börjar med lussebullar!




Årets ljusfestival

18/11 2011

Då var det dags att ta sig ner på stan och kolla in åretsljusfestival.
Självklart så har jag även i år gjort en ljuslykta till installationen i vänortsparken.
Efter att kollat in alla fina lyktor som måååånga olika barn har gjort, så gick vi bort till invigningen och det var det bästa!  Det var en stor tebjudning och alla figurer från Alice i underlandet var där och många andra.
Jag sprang runt och jagade Alice hur länge som helst tills dess att Helge blev för trött och vi fick åka hem.
Trist att ha en sådan trött lillebror. Måste träna upp honom i sena kvällar och mycket spring.


Torsdagsmys

17/11 2011

Hej,
den här härliga tisdagen så åkte jag och mamma till Gräsmyr och hängde med mormor, morfar och hundarna.
Vi tog en tur till skogs för jakt på julgran, vilket jag totalt missade, då jag prioriterade att ta min lilla middagslur.


RSS 2.0