Besök hela dagen

Idag har varit en rolig dag. Först kom Johan och hans pappa på besök för en förmiddagsfika. Johan fick åka bob hem till oss eftersom det har snöat helt mycket idag. Sedan kom Maja och hennes mamma på lunch, men det var knappt så att dom kom eftersom Majas mamma körde fast med bilen pga, just precis all snö. Vad kan vi dra för slutsats av detta? Barn verkar klara av snö bättre än vuxna. Hur som helst fick jag leka en massa och Maja visade hur stark hennes pappa var (se bild nr 3  )

    

image872

Blåbär

Så här gott är det med blåbär!

image866

Helgens aktiviteter

I helgen så så hann jag med lite olika saker. Jag fick fika med Ingo ( och lite annat löst och gammalt folk). Sen fick jag åka till Tomtebo och Neo och Wille på middagsmys och schlager. Söndagen ägnades åt att korvgrillning (ute hos Monkan på Bredskäret.  Hon har en galen hund och tre finfina katter, som var lite blyga och inte ville fotas. Jag fick sällskap av Sofia och Petter också.  Mulle hade nog inte varit särskilt imponerad av det friluftslivet som idkades...

     image864

Pappa, Sofia och jag visar upp våra bästa sidor

image865


Hjälpa pappa på jobbet

Tjena,
förra veckan så fick jag hjälpa pappa på jobbet. Vi kategoriserade alla lästa artiklar i bokstavsordning och sedan fick jag prova pappas stol. Det sistnämda var väldigt mycket roligare än det förstnämda.

   

image858

Jag och tvillingarna i Plupplandet

Hallå!
Vilken bonus, idag har jag fått åka till badhuset och bada med Alvin och Vilgot. Det var första gången dom var där, så jag visade dom lite trix som jag kan. Men vi fick flytta in till lilla bassängen efter ett tag, då mamma upptäckte att det var någon annan (skit)unge som hade bajsat i poolen. Kanske hon som grimaserar i bakgrunden? Ganska så äckligt... Men snabbt var det glömt och vi hade hur kul som helst.

image849

   

Kittelfjäll

Äntligen fick man åka till fjällen och uppleva ordentligt med snö och blåst. Jag fick mysa i stugan och kolla på elden, leka, äta naken, åka pulka, gå på afterski, Johan och Rasmus kom förbi på fika och mamma fick åka skidor. Med andra ord har jag haft en toppenhelg. Det enda som var tråkigt var att åka bil hem. Jag protesterade högt från Åsele till Vännäs. Så mina mamma sjöng alla sånger hon kunde kanske tusen gånger. Det var ok. Men när hon slutade så ylade jag allt vad jag kunde. Ni ska veta att det är effektivt.

    
image846

image848

Att läsa

Mina nya hobby är att läsa böcker, tidningar, reklamblad osv.  I fredags så fick jag en grym bok av Jenny Å. Pek-Elvis.

image837

     
     

image836


Min badpappa och jag

Hallå!
Bara så ni vet så tycker jag att babysim suger. Plupplandet äger. Och min pappa är snyggast.

image826


Jag och Alvin

Igår så fick jag leka med Alvin när hans bror Vilgot var vårdcentralen.  Jag visade hur man leker i stan. Han fick testa på diskhon, lite mys, lite brottning och sedan var jag ju tvungen att kolla om han smakade bra. Man kan ju vara lite kaxigare när dom inte är två mot en.

image819

    

image825

Ica Maxi

Idag har vi haft en strålande väder (visst är mina solglasögon schyssta?), så jag och mamma tog en promenad upp till pappa och lunchade med honom. Sedan så åkte vi till Ica Maxi och handlade, där kan  man leka kurragömma.  Sen så sa pappa sa att det var min nya slogan som stod på den nedersta bilden... jag ska nog visa honom att han har väldigt fel!

image817

image818


Nu kan jag stå på olika ställen

Förut när jag var en liten skit så satt jag överallt. Nu kan jag minsann stå överallt. Ni må tro att det är hur kul som helst att kolla in vad som händer på gatan och slicka på förnstret.
Förresten så har pappa lärt mig två nya saker.
1. Att gallskrika- vi tränar på det i badrummet och trapphuset så att det blir extra schysst ljud
2. Att pussas. Fast det har jag alltid kunnat. Det är bara det att nu har jag gett upp på pappas tjat, så man kan få lite lugn och ro någon gång.

image812

  

image816

Flytthjälp

I fredags så hjälpte jag och mamma Jenny Å att flytta.  Först så hämtade vi henne på flyget och då hängde jag lite i bagagen. Sedan så packade vi saker, och körde saker till Emmaus.  En sak ska ni veta att det där med att flytta , det är tråkigt. i allafall efter ett tag. Så till slut så sa jag ifrån. Skrek allt vad jag orkade och det må ni tro är jobbigt, så till slut så somnade jag i bilen när vi skulle hämta pappa.

image808

  

Att ta sig fram

Hallå!
Nu är jag väldigt sugen på att kunna gå. För det där med att krypa är inte riktigt min grej. Mamma säger att jag masar. Hursomhelst så användr jag mina armar för att dra mig framåt och det är svinjobbigt och ett långsamt sätt att ta sig fram på. Det går 1000 gånger snabbare att ta sig fram när mamma eller pappa håller i mina händer så att jag kan få springa fram. Här kommer lite bilder från när jag masade runt lite och ni ska veta att det inte var dammfritt...

image801

    

image802

Kompisträff

I onsdags hade jag fint besök. Några av mina kompisar från föräldragruppen var på besök. Dom gamla fikade och vi busade och lekte. Vi saknade Nora, Sixten, Erik och Emma. Men vi andra gjorde vad vi kunde för att hålla ljudnivån på topp. Här kommer lite bilder på mig, Axel, Julia, adrian och Lukas.

image797

  

Kan man få åka till fjällen snart?

Hallå!
Kolla här på orättvisornas orättvisa. Min pappa har egna slalomskidor och får åka till Borgafjäll och använda dom...
Som ni ser passar dom även utmärkt till mig, så om det ska vara någon rättvisa här i världen så är det min tur nästa gång!

image795

image796

Veckan som var

Hallå!

Nu har vi varit dålig på att blogga igen och den här gången kan man bara skylla på lathet.
Det har i allafall hänt en del saker i veckan... jag har hittat ett nytt favoritställe att hänga på och det är diskmaskinsluckan. Det gör inte fullt lika ont att trilla från den som diskhon =)

Sen har det varit babysim och just nu så tycker jag inte att det är helt kul, ny grupp och nya barn som jag inte känner så jag hänger hellre runt mammas hals.

Jag har även varit hos ögonläkaren (sov lite i väntrummet) och det var hur läskigt som helst. Två främmande människor som stirrade på mig och släckte lyset och lyste med ficklampa rätt i ögonen på mig. Där går gränsen för vad jag tolererar. Så jag skrek allt vad jag kunde. Fungerade hur bra som helst. Ljuset tändes och jag fick gå hem!

I fredags så fick jag fick fint besök av Olle, Kalle och deras mamma Stina. Roligt med lekkompisar. Det var det, vi får se vad nästa vecka har att erbjuda.
Over and out.
E
image791

  

RSS 2.0