Rebeckas dop

Vår senaste tremenningheter Rebecka och hon döptes i söndags. Hennes storebror Franz spelade blockflöjt och Ruben han sjöng på dopet. Och sedan blev det lek och gofika!




Arbetsläger

I  fredags så var det arbetsläger på Svampvägen, TG, Micke Gammhund, Lars och Andreas kom och överraskade pappa och sedan byggde de på altanen och garaget. I regnet...
Vi barn lekte en massa, kollade lite film, åt lunch, fikade lite och min mamma fick springa som en skållad råtta för att hålla ordning på oss...


Besök i Gräsmyr

I torsdags, så tog vi oss en tur till Gräsmyr. Mys och bus hos mormor och morfar, där jag passade på att läsa lite i mormors bok och fick även luggen klippt. Innan middagen så tog vi med oss Lisa till Pengsjö och badade.  Vilgot och Alvin var också där, så vi badade, hängde på utedasset (som har en grym utsikt över sjön).




Efter middag hos mormor och morfar tog vi en tur förbi hos kusinerna och där blev såklart bus på studsmattn och lite klättring och mys med deras supersöta kattungar.



Sedan fick jag låna kameran och ta lite egna bilder, de kommer här;


Pappas löfte...

Våran pappa har lovat oss att vi ska vara på Umeå Lagun varje dag i sommar... Japp, så nu har vi säsongskort där och det ska badas må ni tro och ätas glass =) Så jag kan lova att det är inte sista inlägget från Ume Lagun den här sommaren. Fett roligt kommer det att bli och mina nya simglasögon är grymma.


Kids Skatecamp

Jag fick åka till Sparken på Kids SkateCamp för att träna mig på att åka skateboard. Det var jättemånga barn där och prcis när v skulle börkja, så började det att regna... Typiskt! Men som tura var, så åkte vi bort till skatelokalen på Ersboda ochåka där. Superroligt! Vi åkte lite, fikade lite och jag fick låna en lite störe skateboard, med bättre hjul och rull. Helge fick låna den en liten stund medans jag fikade...




Stoppa saker i munnen

Jag är en nyfiken själ och vill gärna smaka på det som jag kommer över. Tydligen var det inte så bra att jag åt upp pappas medicin... så då fick jag åka till sjukhuset och äta medicinskt kol. Kolsvart det och samma färg när det kom ut. Jag klarade mig bra och nu så kanske det blir lite ordning på mina föräldrar, så de låter roliga saker ligga framme.


Midsommarafton

Planen var att vi skulle promenixa till Gammlia och ha picknicklunch med Frans, Bertil, Emma och Maja och deras föräldrar, men det var inte så pålitligt väder så då åkte vi till Böleäng och åt vår mat där istället. Mamma hade sytt ny klänning till mig och fixat midsommarkransar till mig och Helge, visst blev vi tjusiga?




Sedan bar det iväg til vampvägen där vi grillade och körde 5-kamp. 5-kampen var roligast, vi körde klädstafett, irländsk julafton, kubbstafett, vattenballongsprickskytte och spotta råtta.


4H-gården

Nu har de öppnat på 4H-gården och där kommer man ju lite närmare djuren än på Gammlia. Vi gcik in och myste med lammen och snackade grisarna. Det var brorsans första besök hos lammen och både han och lammen skötte sig snyggt.


RSS 2.0