Trötter

Man kan bli lite trött av busa och härja och somna i bilen är då väldigt lätt och vakna helt omöjligt.


Skratt och bus

När syrran är på gympa med pappa, så passar jag på att busa med mamma:


Fars dag

Vi har den bästa pappan och det firades med morgonmys, god frukost och en cykelhjälm. Sedan tog vi en tur ut till Gräsmyr och firade morfar, bytte till vinterdäck och fixade nya frisyrer till mig och Helge.








Tjejhäng

I lördags så hade jag och mamma tjejmys.
Vi var på hamnmagasinet och målade, jag klädde ut mamma, vi lekte, vi läste, vi gick på teater; Vårtor på näsan hette den, sedan gick vi lite på stan, jag fick ansiktsmålning, vi köpte gummisnoddar och hårspännenn till vårt fadderbarn Jane som bor i Nairobi och sista av allt så tog vi en tur till bibblan och läste lite till och lånad böcker.
Myyyysigt!



Invigning av WESC

Vi blev inbjudna till invigningen av Orvars nya butik WESC.
Minihamburgare, mycket folk och fina kläder.
Orvar fick partyhatt och teckning och jag kunde leka kurragömma bakom jackorna medans de vuxna pratade och Helge sov.


Party!

Torsdagsparty!
Partyhattar, ballonger och bollibompa!



Trädgårdsfixare



Jag har fler kvalitéer än att vara trädgårdstomte.
Jag kan även se till att det blir lite ordning i trädgården, t. ex. genom at räfsa löv.






Mera sång

Jag kan också sjunga med i bä bä vita lamm.


Sångdebut

Tja,
jag har kommit på att man kan sjunga.
Och dansa.
Samtidigt.



Trädgårdstomten på Svampvägen

Det är jag som numera är Svampvägens trädgårdstomte.


RSS 2.0