Bertil 1 år

18/7 2011

Bertil fyllde år och det firades med gofika och ballonger och en massa kids. Mysigt hade vi.



Liten bror

Har man en lillebror, så kan man stoppa ner honom på små ställen. Han ryms t.ex i en kylbag.


Tvagning

Bada är kanske det roligaste jag och Helge vet! Eftersom Helge hade krupit i skogen blev han ganska smutsig och behövde en rejäl tvätt, tur att jag kan hjälpa till.



Blåbärsplockning

17/7 2011

Blåbären har mognat och den här dagen blev vi sugna på att plocka blåbär, så att vi skulle kunna baka en liten blåbärssockerkaka. Helge fick hänga med, han tyckte att det var roligt en kort stund, sedan så smet han iväg...






Pappas pojke

Min pappa kan många saker och han har lärt mig att gilla korv! Och om man gillar något måste man ju visa det:


Premiär på Leos

16/7 2011

Leos Lekland!
Varför har jag inte åka hit förut?
Bollar, rutschkanor, bus...
Hit vill jag åka igen!




Läragåvagn

Eller ska man kalla den för läraåkavagn?
Den är väldigt bra att skjutsa sin lillebror eller storasyster i.


Galen frukost!

Ibland måste man ju bara få lite crarzy banana och varför inte när det är frukost?


Pappamys

Så här mysigt kan man ha med våran pappa!


Helge 10 månader

11/7 2011

Helge har hunnit bli 10 månader och då var det dags att kolla upp vikt och längd, 9370g och 75 cm lång.


Mammas födelsedag

11/7 2011

Den 11:e juli så är det vår mammas födelsedag och då bjöd vi på frukost och sedan kom mormor, morfar, Viktor och Lisa på besök och vi kalasde på tårta.


Kusinträff på lagunen

10/7 2011

Det fina vädret håller i sig och då passar vi på att visa Alfred vårat favorittillhåll... mycket bus bad blev det!


Norrmjöle

8/7 2011

Ibland var det för varmt för att vara på Ume Lagun, då åker man till havet. Den här dagen så besökte vi Norrmjöle havsbad. Vi fick sällskap av Johan och Nils



Tapas och sommaren i City

6/7 2011

Det fina vädret bjöd in till ett besök på stan med middag på Tapas. Som vanligt väldigt god mat! Helge höll sig ganska bra i skinnet, men har en del att lära vad gäller bordsskick. Samma kväll var det även spektakel på stan som heter Sommaren i City, artister som uppträdde, karuseller och fiskdamm med självaste Pippi Långstrump!
Visst är bilden fin när jag åker karusell och det ser ut som jag har åsneöron?




Badhäng på lagunen

6/7 2011

Eftersom våran pappa i svagt ögonblick lovade min storasyster att hon skulle få vara på Ume Lagun varje dag den här sommaren så inhandles det ju ett familjesäsongskort och när solen skiner så åkert vi dit, så även denna dag.
Tur för min mamma och pappa att även jag älskar att bada.



4H-gården

5/7 2011

Den här dagen så var det dags för ännu ett besök på 4H-gården, syrran fastanade inte på bild, men var också med... men jag och Julie hängde vid kaninerna och hade väldigt trevligt!




Lek och bus med Emma och Maja

Eftersom vi ligger väldigt efter i bloggandet så kommer inläggen en tid framöver att sättas datum på, så ni och vi har lite koll på när livet saker och och ting har hänt...

4/7 2011

Den här dagen så var det lek och bus med Emma, Maja och deras pappa Lars.
Vi drog till draklekplatsen och lekte en kort stund, men eftersom det blåste isvindar, så åkte vi till busplaneten och härjade istället!


RSS 2.0