På tur i Turin

Hej!
Nu var det ett tag sedan det skrevs något på den här bloggen och det med all rätt. Jag och Barba Stark har varit i Turin och bott på 4-stjärnigt hotell. Ganska så nice. Eftersom allt skulle dokumenteras så tog jag med mig mina föräldrar också.  Att åka flygplan är jag bra på vid det här laget och man blir trött av motorljudet så då kan man passa på att vila lite. Väl framme i turin så testade jag och B.S. sängen. Klart godkänd och väldigt roliga att testa mitt nya transportsätt i. Dvs att krypa på rygg.

    

Av händelse så fanns det en Sport Managementkonferens i Turin så att min pappa kunde få jobba lite. Men mamma stod för service och transport då jag och Barba stark ägnade oss åt sightseeing. Den första dagen så kollade vi in floden Po och åt lunch med pappa på Piazza. Jag tog tillfället i akt att öva upp mina färdigheter med kniv och gaffel inför stundande smakportioner. Dagen till ära så klädde jag mig i min italienska utstyrsel.

     
image308

image309

För er som inte har koll på sport så gick vinter-os i Turin i fjol. På fredagen så kollade vi in lite OS-grejor och på eftermiddagen så hälsade vi på pappa på jobbet. En massa människor satt och lyssnade på honom när han pratade om gungor och lata barn. Intressant tyckte dom. För lite uppmärksamhet till mig tyckte jag. Så jag körde hicktricket. Det går ut på att man hickar jättehögt så att pappa tappar koncentrationen. Det fungerade hur bra som helst och så tittade alla på mig istället. Sedan lät jag pappa prata klart och så applåderade alla till min pappa och jag fick vara stolt över honom. På kvällen så gick alla deltagarna på en middag och jag var yngst och blev utsedd till konferensens maskot.

     

Medan pappa jobbade så fortsatte vi vår sightseeing runt stan. Vi kollade in en massa olika ställen. Vilket kan vara ytterst tröttande och då måste man vila.

     

En ny sak fick jag och mamma och Barba Stark lära oss,
och det är att det inte bara är barn som åker vagn.
Kolla in tjejen som är ute och styr sina hundar.   

           
 På tal om Barba Stark så hade vi ganska många mysiga stunder. Här är lite bilder från när vi satt och snackade om lite viktiga och trevliga saker: 
    
image326  


På lördageftermiddag så hängde pappa på och vi fikade lite med P-G och Magnus.

     
image334

image335

Som ni ser har jag haft det väldigt roligt och bra och det bästa med hotellet var att jag kunde bada badkar varje kväll. Italien äger!

image336

P.S. Som ni märker så hade jag fullt upp hela dagarna och hann inte fika med Zlatan D.S.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad skön han verkar vara den där Barba stark :). Vad mysigt ni verkar ha haft det. Det bär iväg till italien och Toscana för oss nästa vecka. Jag håller med Estrid...Italien äger.

2007-09-18 @ 08:27:16
URL: http://wille.babyblogg.se
Postat av: Katrin, Mats och Oskar

Vi vill också åka utomlands! Värsta lyxen!!!
Skönt att ha med bästa kompisen också:-)
kram från oss!

2007-09-19 @ 19:49:53
Postat av: Neo & Wille

Hallå tjejen!
Verkar ha haft det grymt! Synd att vår pappa är så sjukt dålig på sitt jobb att han bara får åka till Vindeln.
Kram/ W & N

2007-09-20 @ 20:40:29
URL: http://brodernacollryd.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0