Live Flowers

Den här dagen har det verkligen varit festligheter. Efter Isaks kalas gick vi hem och vilade så att jag skulle orka åka ner på Sjöbris och lyssna på när pappa spelade trummor. Jag beställde cola och nötter i baren. Men jag var ganska trött och blev ganska less på allt sjungande efter två sånger...

Födelsedagskalas

Min kompis Isak har fyllt tre år och jag fick komma på kalas! 3 år fyllde han och mycket bus var det. Först gikc vill lekparken på hallonvägen och där fick vi sätta upp ballonger. Sedan fick vi kasta vattenballonger på Isaks pappa Gunnar. Vi lekte 1,2, 3, ost. Gcik balansgång och fick gräva upp en sjörövarskatt. Sedan gick vi hem till Isak och fikade, lekte, hade frågesport och fiskade i fiskdammen. Vilket kalas!

Pyttedans

Idag så åkte jag och mamma ner på stan oc provade på något som heter Pyttedans. Väldigt roligt, men vi slutade alldeles för tidigt...

Hallon och hopprep

Vad gör man en kväll när det är väldigt varmt? Jo, man kan plocka lite hallon och hoppa hopprep!

Bada

Vilken härlig sommar vi har haft! Förra helgen badade jag allt vad jag kunde på Umeå Lagun. Den här helgen är det inte att tänka på med tanke på vädret.
Men Umeå Lagun är mitt favoritställe, för där är det varmt i vattnet och då kan jag bada lääääänge.
Jag kan numera flyta och simma med puffar eller simdyna. Jag älskar att dyka. Det är hur kul som helst när mamma eller pappa kastar mig upp i luften och sedan kan jag dyka ner uner vattnet.
När man är och badar så händer det ganska ofta att man fikar, har melonfest eller äter glass. Det är ju väldigt, väldigt trevligt.

Lekparksbesök i Gräsmyr

Efter att sovit om en prinsessa (min mamma sov kanske inte riktigt lika bra eftersom mitt nya syskon tydligen hade party större delen av natten, han eller hon passar väl på nu när det bara är ca 2 veckor kvar.) så tog jag med mig mina kusiner till lekparken som ligger vid Gräsmyr skola. Där tränade vi på diverse cirkuskonster... snart dags att köpa ett större tält och dra ut på turné.
Vi avslutade med glass på Lundins och lek vid bensinpumparna. Trevligare än så behöver man inte ha.

Mitt första tältäventyr

I onsdags så åkte jag och mamma ut till Gräsmyr. Mamma hade bestämt att vi skulle sova i tält. Spännande!
Men eftersom det inte var kväll på en gång, så åkte vi förbi mina kusiner och tog med dom på en liten picknick.  Vi busade runt och lekte kurragömma, Alvin kollade hur lång en metmask kunde bli, vi klättrade på Harrys traktor och fångade in deras katt Sigrid.

Sedan var det dags att slå upp tältet och ni må tro att det blev bra och mysigt. Men inte blev kväll för det... vi tog oss iväg på mitt första fiskäventyr. Först fick jag och mamma en lite mört och sedan fick jag och mina kusiner en riktigt fet aborre. Inte så illa för att vara första gången jag fiskade.
Efter fiskeriet så var det äntligen dags att gå och lägga sig och ni må tro att det var väldigt mysigt i tältet i min sovsäck.

Jag och Isak

Min kompis Isak, som går på Lingonet med mig har jag saknat hela sommaren. Idag så kom han på besök och vi förskte leka ikapp det vi inte hunnit på hela sommaren.

Blåbärsplockning

Efter att ha spenderat större delen av dagen på Leos lekland med pappa, så tog jag med mig mamma ut i skogen på lite blåbärsplockning. Tre kvarter bort finns det ju en skog med massor med blåbär. Mamma säger att rosa klänning kanske inte är de vanligaste bärplockarkläderna, men de finaste om jag får säga vad jag tycker.
Vi var väldigt flitiga och fick ihop en hel del blåbär, imorgon ska det bakas lite, kanske blåbärssockerkaka...

Kaninkostymen

Min mormor sydde kaninkostymer till min mamma, moster Jenny och morbror Kalle och nu fick jag låna en sådan.   Den kanske är lite stor, men den eftersom jag älskar att hoppa, så blir man kanske ännu lite hoppigare i en den här...

En regnig dag

Vad gör man när det regnar?
Kanske städar lite på sitt rum och hitttar sitt fina rosa paraply och sedan är det bara att ta en tur i regnet och mysa under sitt fina, fina paraply.

Rävfrukost

Varför inte liva upp frukosten och komma i skepnaden av en räv?
Har du inte provat det tidigare, så kan jag rekomendera det.
Helt klart festligt.

Hammockhäng och andra trevligheter

Farmor och farfar har en väldigt trevlig hammock och den har jag busat och myst i. Jag och pappa har gått ett antal brottningsmatcher i den. En bild på husvagnen måste jag ju bjuda på, och på Johanna som var städchef när vår bil fixades. På söndagen åkte vi sedan till Mannaminne och hängde med Herman och Sonja och deras föräldrar. Dagen avslutades med lite bilkörning och middag på Björnstugan.

Kvällsfika

Nu är jag ju stor tjej och dricker inte längre välling på kvällen, så då blir det istället kvällsfika.
Vad är mumsigare än en messmörsmacka?

Dockstadagen och släktträff

I lördags så var det dags för Dockstadagen med marknad lokala uppträdanden och mäsaerskap i slipperkastning (= kastning av Dockstatofflor). På väg till markanaden hittade vi smultron på vägen och det är ju mer gott...
Efter besöket på Dockstadagen, var det dags för släktträff på pappas mormors sida och den startades med lite sighseeing på Höga Kusten och avslutades med fika och stenkastning vid Naturum, bäst var såklart kolakakorna och stenkastningen.

Rövarbyn och Skuleberget

Nu har jag kommit hem från Docksta och där hittade vi på en massa bus. Vi bodde hos farmor och farfar i mina kusiners husvagn. Lyxigt att bo i värsta kojan. Jag har lekt mest lekt min kusin Alfred, hans lillebor Axel är ju inte så mycket att leka med än.
I torsdags, så åkte vi till Rövarbyn och busade. Det var väldigt varmt, så det var tur att man kunde ta en paus och bada lite mellan allt hoppande.
Efter besöket i rövarbyn, åkte vi till Alfreds och Axels pappas jobb. Han jobbar och sköter liften på Skuleberget. Vi tog med oss lite släkt på vägen, farmor och farfar och gammelfarmor. Det var finfin utsikt och gott fika.

Vedlämning och smultronätning

Den där stora tallen vi har haft på gården ska ju bli ved och då min morfar är vedchef, så körde vi ut alla vedklabbar till Gräsmyr. Kanske inte så roligt tycker jag, men som tur är har mamma visat mig stt smultronställe, så därpassade jag på att frossa lite innan vi åkte vidare till Docksta.