Dockstabesök och Fars dag

Förra helgen var vi på besök i Docksta, där hängde jag med lokalbefolkningen och framförallt min kusin Alfred som också tycker om att springa och gärna samtidigt skrika sitt favoritord; bajs! Nästan likt Tourettes syndrom, men vi får väl kall det toaletts syndrom.

PÅ söndag var det Fars dag, så firade vi farfar som tydligen också är en pappa och min pappa som är den bästa pappan i helaste världen. Tårtmössa har man numera när det är kalas.

  

Haloween

Festligt!
Nu kom äntligen den där dagen när man fick vara monster. Är man monster , måste man leva sig in i rollen och då är det kanske omöjligt att vara still så att man hinner hamna på foto.

   

Höstlov, chokladbollar, klanen Brorsson,ett besök i Strömbäck och Äventyrslekparken.

Det har varit höstlov och det innebar att min mamma var ledig några extra dagar och kunde hitta på lite bus med mig. Först på listan var att få laga chokladbollar i vårt kök som var hjälpligt klart.
Förstå hur kul det är att baka och att smaka...

   


Sen kom klanen Brorssons från Bureå och hälsade på. Jag och Viggo byggde pärlplattor, Harry ryade runt lite och både Tilde och Elisabeth skötte sig snyggt. Viggo hade mindre tänder än vanligt och jag visade att jag har plats för minst ett finger i min näsa.

   


Nästa dag så åkte jag och mamma ut till Tua i Strömbäck. Mycket bus och sedan hjälpte vi Jenny att laga pannkakor. Mumsfilibaba.

  



Nästa dag var det inte lika fint väder, men jag och mamma åkte till äventyrslekparken och busade och fikade.

   



Gympa på Iksu

Den här lördagen hade mamma lovat att vi skulle cykla upp på Iksu och gå på familjegympa. Jag vaknade klockan sju och var taggad till tusen. Jag passade på att köra en lång uppvärmning och hoppade enligt min mammas beräkningar i ca 2 timmar innan jag äntligen fick ta på micg min overall och cykelhjälm.
Uppe på Iksu var det full rulle och gympa är hur kul som helst.

  

Tvagning

Vi har som tidigare visats badkar. Det är hur nice som helst. Jag älskar att bada och skumbad är chef.



Höstutflykt till Kont

Kont är trevligt ställe. Man kan kasta sten, klättra på berget och grilla korv. Den här dagen tog vi med oss Niklas, Frans, Petter och Sofia.

   


   

   


Skeppsvik

Vi har faktiskt hittat på liteannat än att bara renovera. En söndag var vi ute i Skeppsvik och fikade. Fast fika ligger ju på andraplats när man kan kasta stenar i havet.

   




   

Renovering

Renovering är något som upptar det mesta av mina föräldrars tid. Först hade vi ett fungerande hus, sedan började dom riva allt. Inte så roligt, jag får ju inte förstöra saker och dom förstör vårt hus!
Ibland får jag hjälpa till och riva tapeter är jag bra på. Under en längre tid har vi fått bo i käallren i en liten koja och vi har inte haft något kök. Detta har inneburit att vi har ätit ganska många gånger på restaurang och hemma hos våra snälla vänner. Jag och mamma har också haft picknick på golvet i tvättstugan
Här kommer lite före och undertidenbilder.

  


  
    

RSS 2.0