Midsommarafton och andra upptåg

Jaha, då hade man firat sin första midsommarafton och det var trevligt med många barn och vuxna ute i Sand hos Micke, Karina och Ingo.  Sen har jag varit hos mormor och morfar och lekt med Iris valpar, dom var väldigt mjuka och många. Men det bästa av allt var ändå när Tilde och Viggo kom och hälsade på. Jag fick massor med mys och pussar OCH min första trumma. Äntligen!  Jag ska bli lika tuff och duktig som Josefin i Sahara, det har min pappa lovat!
Som ni ser har jag fullt upp och kan det bli bättre än att få somna in på pappas på bröst...

   



  


image32


Ny vecka och nya bestyr

Idag har mina mamma sytt gardiner till min kompis Ingos nya rum. Jag fick till uppgift att vara snäll och jollra. Det var jag enligt min mamma väldigt bra på.

     

Kusinerna från landet på besök

Idag har mina kusiner från Gräsmyr varit på besök. Dom hade varit och vägt sig på vårdcentralen och väger snart lika mycket som när jag föddes... dom är alltså fortfarande ganska klena och får lätt däng av mig i allt =). Vilgot är han som är vaken, Alvin blev proppmätt och somnade innan mamma Carola hann få fram kameran. Med andra ord hamnade han i mjölkkoma. Som ni kanske ser så är även dom modeller för Mohawk.

 

Kalas i Gräsmyr

Nu har jag varit på födelsedagskalas i Gräsmyr och uppvaktat min mormor. Min Morfar hade bakat tårta och enligt min mamma var den väldigt god även om 6dl grädde till en tårta är lite väl överdrivet. Men eftersom min morfar även kallas för herr Grädde (och min mormor för fru Karamell) så kunde man väl inte vänta sig något annat. Med på bilderna ser ni även min morbror Viktor.Och en sommarbild från en varm dag förra veckan, när jag slappade under stora trädet på gården.


   

image18

Estrid - In da VK

Äntligen får man lite uppmärksamhet. Tur att vi har fotografen i huset så man inte behövde ta sig så långt.

Andra småttingar

Idag har jag varit ute hos mormor och morfar i Gräsmyr och hälsat på Iris valpar. Dom är 6 till antalet och fortfarande väldigt blinda och döva, men söta. Jag fick även träffa min moster Lisa som var barnvakt när mamma hjälpte morfar med  vedkapning.

  

Kusinträff

Idag har jag äntligen fått träffa mina kusiner. Dom heter Vilgot och Alvin och som ni kan se är dom väldigt små. Verkar som att jag kommer att vinna herren på täppan ganska lätt =) Det är vilgot som är längst till vänster i bild och Alvin till höger/mitten. Min mamma har dagen till ära klätt upp mig i min moster Lisas kläder som hon hade för 22 år sedan...


RSS 2.0