Skoterutflykt

En dag så fick vi hänga med Rasmus, Ronja, Pia och Peter på skoterutflykt till Bergsjön och Saxensjön. Där pimplade vi och fikade vi, men det var inte så många fiskar som var sugna på käka maggot, bara en liten, liten rackare som hade sällskap av en stund innan vi slängde tillbaka den. Brorsan sov mest, men när han vaknade till så fick han träna på kikmete på ett liggunderlag.
Vi tackar familjen Söderlind/Ångman för en underbar dag med underbart väder.









Helgebus på gården

Min lillebror, kan ju inte åka skidor än så då får jag ställa upp och dra honom i pulkan så det blir lite fart och fläkt för honom med.






Pappamys i backen

Just nu är vi Kittel och åker skidor, busar, myser och har det bra. Tyvärr så måste pappa jobba, så han kommer upp på helgerna och då får man mysa och busa med honom.
 






Mera kalas!

Den här hången var det farmor som fyllde år. 60 stycken tillochmed! Det bjöds på mat och tårta och bus med kusiner och gammfolk.





Man behöver aldrig vara hungrig, man ska alltid stoppa något i munnen, vilket min lillebror har tagit fasta på...








Det finns kanske en till anledning till att min bror stoppar annat än mat i munnen och det är tänder... han fick sina två första tänder när han var lite drygt fem månader, men de har inte synts så bra, men nu lyckades vi få honom att flina upp sig så de där små pirayatänderna syns i bild:







Festlig fredag i Gräsmyr

En fredag här i mars, när pappa hade annat för sig, så åkte vi ut till Gräsmyr för hänga med släkten.
Lite bus och mys hos mormor och morfar, jag och brorsan kollade lite youtube med kusinerna. Helge chefade vi tangentbordet.




Sedan åkte vi hem till Vilgot och Alvin på skoter och pizzafest.  Helge han fick bara sitta och kolla på i sin nya rävmössa som mormor har sytt till honom. Men jag, jag fick både åka och köra skoter, fett roligt är det med skoter! Eftrsom brorsan inte får festa på pizza, så festade han på det han kom åt och busade sedan runt i Vilgot och Alvins gamla gåstol.












Babysim

Syrran hänger ju på dagis tre dagar i veckan och då måste man ju ha något att göra. Så jag har börjat på babysim med Bertil. Den här dagen så fick jag även med mig pappa, väldigt mysigt. Jag och Bertil är chefsplaskare och skrämmer de små bäbisarna. Träningsläger för att vi ska regera på Beach 2011!















15:e mars

Det är då det är vår pappas födelsedag!
Det firade vi med sång, födelsedagskrona, skattjakt och smörgåstårta!



En måndag på Svampvägen

På måndagar så är det inget dagis för mig, då hänger jag hemma med Helge och mamma.
Den här måndagen så hjälpte jag mamma med att klä på och av Helge och jag fick välja kläder; han är väldigt fin i rosa min lillebror.







Efter påklädning så bjöd den här dagen väldigt härligt väder så det blev solgrop, semla och varm choklad till mellis.






Sportlov i Umeå

Slutet av sportlovet tillbringade vi i Umeå.
Sameveckan var det och vi gick till Gammlia för att kolla in renarna...men dom hade smitit hem tidigt på fredagen, så fick nöja oss med att testa en snickrad ren. Även pappa och Morris Larsson hängde på.




Sedan så spöade jag pappa i Uno (Jag fick guld, Helge silver och pappa bromsspår, det är därför han han ler åt fel håll)



Helgen ägnades åt skidåkning i Bräntis med finaste vädret, men lördagens bilder försvann då vårt minneskort fick spel och söndagen så var det mest fika och bobbilder... men jag åkte skidor och på söndagen så åkte jag från halva Bräntis själv! Sällskap i bobåkning och fika hade jag av Frans och hans gammfolk




RSS 2.0