BVC

I fredags, så var det dag att väga och mäta Helge och den här gången fick jag och herr Nilsson följa med.
Brorsan var 62cm och vägde 6210.
Herr Nilsson var 21cm och vägde 134g.




Upphittad!

Äntligen har vi hittat herr Nilsson, han satt och tryckte uppe på min våningssäng.
Tur, annars hade han ju inte kunnat följa med till Kap Verde.


3 dagar kvar!

Oj, vad vi längtar! Nedräkningen fortsätter...


Efterlysning!

Hallå där!
Herr Nilsson är försvunnen!
Han försvann igårkväll när vi lekte kurragömma, han gömde sig så bra så att ingen hittade honom, han såg ut så här när han försvann:



Kontakta mig, Estrid om ni har sett honom någonstans.

Nedräkning

Nu är det:



dagar kvar!

Bada med brorsan

Ikväll så var det dags att lära Helge att bada i stora badkaret. Han skötte sig snyggt, varken kräktes eller kissade =)




Likisar

Jag och herr Nilsson är numera likisar med likadana mössor.




Bamseklubben

Nu har min outfit till Bamseklubben kommit! Den sitter som ett schmäck!
När jag ska ha den?
På Kap Verde!
Snart åker vi!





Julbak med moster Lisa

Det hanns ju inte bakas några vanliga lussebullar och pepparkakor. Vi bjöd in Lisa på julbak och roligt hade vi, kanske Lisa var gladast? Brorsan fick inte smaka, men han var med kollade in bakandet.




 

Stora julbaket

Årets första julbak ägde rum igår! Mycket kakdeg fick man äta och glöggen var mumsig. Som vanligt hade vi med oss Cissi och Ante i detta arrangemang. Inte så många bilder, då vi hade fullt upp med att baka. Resultatet blev, wienerlussebullar, några pepparkakor, anitas mandelkakor, nougatkakor, rulltårta och knäck.





Höstljus

I fredags var det dags för invigningen av årets ljusfestival i Umeå. Den var ju ett måste att besöka då jag i allra största grad har bidragit till festivalen. Jag hade gjort en ljuslykta. Jag och 3499 andra barn, så ni förstår att et var mäktigt med så många ljuslyktor i Vänortsparken. Sedan kollade vi tillsammans med Petter och Frans in lite andra installationer. Bästa var nog dansbanan med discokulan där man kunde dans till schyssta låtar från jätte, jättelänge sedan.






Spark

Häromdagen så plockade min granne Iris fram en spark från sitt förråd. Så himla bra!Tusen snällt av Iris att låna ut deras lillspark till mig. Den är ju hur rolig och snabb som helst.  Nerförsbackarna är ju såklart de bästa. Då ropar man bara: Se upp ibacken annars får ni Estrid i nacken!






Pysselchef

På svampvägen så är det jag som är pysselchef. Jag pysslar med allt jag kan få tag på. Iblnad får mamma vara med, men det är ju jag som är chef och bestämmer =) Lyxigt är att det finns många som skämmer bort mig med pysselgrejjor,  Gunilla, Anna-Karin, Alice och Idde.







10 veckor

Hallå!
Så här ser man ut när man är 10 veckor. Jag är mest nöjd, äter så ofta jag hinner. Kräks i parti och minut. Flinar upp mig allt oftare och har börjat använda min röst i små försök till smatal med min omgivning.




Fars dag

Det är den dag som man firar sin pappa. Vår pappa säger att då måste vi göra som han vill, det kan vi ju låtsas för en dag. Vår pappa fick en halsduk och mysig frukost med hjärtformade mackor och många pussar och kramar. Sedan åkte vi till Gräsmyr, för att fira mammas pappa, morfar. Morfar fick ett par långkalsonger, passade ju bra när han  eldat upp värmen till 28,5C...  Vi passade på att åka förbi kusinerna och kolla in katungarna, som nu var fulla i bus och väldigt , väldigt söta. Sedan hängde vi hos mormor och morfar, fikade åt, kollade på youtube och myste i soffan.







Läggdags

Ibland får man mysa med syrran och herr Nilsson innan det är dags att sova. Myyyysigt!




Snön kom igen!

Den 10:e november så vräkte snön ner igen och det var en bra sort. Klabbsnö. Jag och mamma gorde borde snögubbe och snölykta och under tiedn så snöade nästan Helge över i sin vagn.





2 månader

Tänk vad tiden rusar iväg och vikten... nu är jag 2 månader och väger som ni kan se 5850g.


Kusinträff

Härom veckan dök mina kusiner upp för att kolla in min lillebror och busa/pyssla med mig. Farbror Kalle passade på att mysa med brorsan. Perfekt, då fick jag kusinerna för mig själv.
Over and out/ Estrid







Spökstig

Allhelgonahelgen så blev vi bjudna på spökstig på Sofiehem. Lillbrorsan och mamma fick stanna hemma och så drog jag och pappa ut på spökligheter hemma hos Wilmer och Alexander.




   
   


Blå tunga...

... kan det hända att min pappa är en chow chow? Han är ganska lik en sådan när han är oklippt.


Studiedagar med mamma

Våran mamma spenderade höstlovet med att jobba... brorsan sov mest i vagnen, jag sprang runt lite, ritade lite och när jag tröttnade så gick det väldigt bra att sova i mammas jacka.





RSS 2.0