Cirkus Plask

23/2 2012

Hela terminen så har vi tränat på vår teater. Vi har varit hemliga och vi har inte berättat vad vi ska göra, allt har varit superhemligt! Så här blev det: Elsa och Samuel var superstarka och kyfte 200kg var.

 

Sedan var det min tur att göra entré, jag var trolleritrixare och trollade med vatten, och fixade en russinhiss.

 

Sedan bjöd Elia ich Herman på ormtjusning



Arvid och Frej var väldigt modiga och kunde gå på eld.



Ingrid hade fixat tre tigrar som hon hade tämjt och de kunde göra många fina trix.



Clownen Isak gjorde sedan entré och gjorde kullerbytta och busade med cirkusdirektören Karin som han luradeatt sätta sig på en pruttkudde...



Sötast av alla var Helge som var ballongbarn, tyvärr så var Eli sjuk och kunde inte köra in Helge, men han fick hjälp av Mona istället.



Sedan var det fika och mormor och morfar fick se hur mysigtvi har på dagis och kolla i våra pärmar.
Det kan man kalla fredagsmys!




Sportlov i Kittelfjäll

Favorit i repris, att få fira sitt sportlov i Kittelfjäll.
Mysa i stugan i underställ, åka slalom, leka i snön, bygga snökoja, äta middag på Granen, leka med Elsa, få besök av Ingo, gå på after-ski, äta korv på renskinnet, somna i mammas hemmabyggda sparklåda, bättre kan det väl knappast bli?


Skotta Altanen

25/2 2012

Det har snöat en del i vinter och eftersom mamma oftast skottar snö, tyckte jag att det var dags att hjälpa henne lite. Det kan vara bra att kunna öppna altandörren ibland.


Leka med dockvagn

12/2 2012

En av mina favoritlekar är att skjutsa dockorn i dockvagnen, men nu har jag komit på ett nytt användningsområde, man kan mysa i den!


Slalom och bobåkning i Kassjö

12/2 2012

Sol och snö och slalom och bob.
Så himla härligt och fort ska det gå!



Frisyr och semelfest

11/2 2012

Det var dags att få äta lite semlor och fixa frillan och det gör man ju allra bäst i Gräsmyr hos mormor och morfar.


Skridsko på Böleäng

6/1 2012

Solsken, nyspolad is, trevligt sällskap och varm choklad. Härligt med vinter och skridskoåkning.


Vintercamping

5/1 2012

Tänk vad mysigt man kan ha i mammas sovsäck. Och att få somna vid öppna spisen.


Pysselskola

3/1 2012

Som ni redan vet så är min storasyster pysselchef och nu när vi kryat på oss efter kräksjukan, så fick jag träna på att måla med vattenfärger. Snart kanske jag kan få ha kläderna på mig... men tydligen inte när man är kladdchef.


Nyårsafton 2011

Den här festligheten har i inga bilder ifrån, eftersom vi kräktes då. Tur att ett nytt år med nya möjligheter och bus kommer ändå.

RSS 2.0