En konstig grej

... som man kan ha att gnaga på när mina nya tänder kliar. Tydligen ska man använda den på ett spciellt sätt, men eftersom jag brås på min mamma, så gillar jag inte instruktionsböcker. Jag provar mig fram. En del säger att jag gör fel, men jag tycker att den fungerar bra till mitt ändamål.

  
image506

Så här ser jag ut på nära håll

image499

image500

Jag och mamma håller på att testa kamerans zoom och man kan komma ganska nära...


Mina små gryn...

...eller rättare sagt mina huggtänder. Det är dom enda tänder jag har så då kan man använda dom till lite allt möjligt.
image498


Jag är en lyckost...

... som har fått låna Emmas hoppgunga. Ganska så roligt att man studsa omkring. Framförallt så kan jag hoppa ur bild för min mamma är inte så snabb alla gånger.

   
image496

image497

Nytt ställe att sitta på

Kolla, jag har hittat en perfekt utkiksplats. Här kan man kolla på alla bilar, människor, hundar, cyklar och annat som rör sig nere på gatan. 

image491 

En karamellbagare...

... här bor i staden.

image489

image490

Att hälsa på hundar

Min mormor har en liten hund som heter Asta. Så här hälsar hon på mig. Måste komma på något bra sätt att hälsa tillbaka

image488

Bokfest

Vuxna är konstiga. Dom hittar på många olika anledningar för fest. Märkligt, vill man ha fest så kan man väl bara ha fest och vara festlig eller som jag Festrid. Nu var det iallafall Stefan som hade skrivit en bok  om ledarskap. Jag har ingen aning om boken var bra, den var iallafall snygg eftersom min pappa hade designat omslaget. Dom vuxna pratade och jag myste runt lite. Man kan se att Stefan blev glad av att skriva en bok, Melvin han blev glad av att få springa runt.

    
image487
 


Träna, träna, träna...

...idag har jag och mamma tränat lite mammor och bäbisar på Träningsvärkstan. Det räckte tydligen inte för min mamma. Sedan skulle jag tränas på att sitta själv i gymet.  Det går bättre och bättre och det är faktiskt ganska roligt.

image481

image482

På långpromenad till andra sidan av världen

Igår så var jag och min mamma på lååååångpromenad. Mamma gick och jag åkte rollsen hela vägen till Tomtebo och hem. Tur för mamma att hon fick lunch på Iksu och fika av Olles och Kalles mamma. Jag hade det jättemysigt. På vägen hem så kilade vi förbi hos Wille och Neo, men dom var inte hemma. Så kan det vara, en annan dag får jag leka med dom stora pojkarna. Vi lyckades även drälla bort min ena vante, så jag fick låna mammas istället.

 
image479


Avslutning på babysimmet

Hej, tänk att jag har varit förkyld hur länge som helst och missat två ggr på babysimmet. Nu äntligen fick gå igen och det var på avslutningen. Kolla in mitt fina diplom. Jag är mäkta stolt.

   

image476

20-års kalas i Docksta

Äntligen fick jag åka till Docksta och hälsa på släkten. Min farbror Joel fyllde år och alla hade skaffat nya frisyrer; mer hår, mindre hår, lockigare hår osv. Mina föräldrar åt och åt och jag myste med alla. (Man skulle kunna tro att jag åt upp all mat för jag ser ganska proppmätt ut på den ena bilden) Kolla in pappas mormor Eva som hade det bästa halsbandet. Min kusin Alfred var väldigt generös med kramar och  vindruvor.

  
    

image470

image471

Härlig är hösten...

... när solen skiner. Jag och mamma hittade en schysst lövhög att mysa i idag.

image462

image463

Olika ställen att sitta på

Nu har jag hjälpt min mamma igen. Häromdagen kom det an massa nya pannband till vårat hem och de skulle sorteras i storleksordning. Det gick undan och som ni ser så hamnade jag i small-kartongen. Orättvist tycker jag. Jag är ju mer än dubbelt så stor än när jag föddes, då kan man väl inte vara small?
Sedan var det dags för att tvätta igen och den här gången så hamnade i tvättkorgen, ganska mysigt ställe om jag får säga det själv. Typ som en liten koja.

image456

image459

 


Dagens fyra äventyr

Hej!
Idag har det hänt grejjor. För det första så har min andra tand kikat fram. Sedan så har jag gungat gunga själv för första gången. Det är faktiskt sjuukt roligt att gunga. Jag och Ville hade det hur bra som helst i det schyssta vädret. Det tredje äventyret var fika på News med en nästan alla från föräldragruppen. Vi ställde till med hur mycket oljud som helst, så vi får väl se om vi får komma tillbaka. Och det sista äventyret var att mamma fick stora hispan och trodde att hon hade glömt något på spisen men det var en bil som börjat brinna nere på gatan så att brandbilen kom.
Over and out /Estrid

  
  
image455

Trippeldop

I lördags var det dags igen att gå på dop. Och inte vilket dop som helst... Wilmer, Alexander och Ronjas dop. Många barn var det och prästen hade schysst frilla. Massor med sång, Alexander och Wilmers föräldrar sjöng en jättefin sång och sedan sjöng Lars, Peter och Johan Ronjasången.  Genrep inför mitt eget dop, kollade in hur prästen skvätte vatten och det verkar vara lindrigare än när mamma häller vatten över mitt huvud i badbaljan. Efteråt så fikades det i vanlig ordning, man kan kanske se att Alice verkar ganska nöjd med att det serverades kladdkaka?

   
   

Höstmys med Vilgot och Alvin

Kolla in mina kusiner, dom har det hur mysigt som helst i sin vagn. I fredags så fick dom känna på stadsluften och våra mammor fick motionera lite. En bra grej som vi gjorde var att vi hämtade min vagn som  varit på lagning efter vårt besök i Turin.

image434

 

Min badgris och afterbalja med pappa

Jag har fått en badgris av Gunilla som värsta grymma kompisen i min badbalja. Den kan man leka med länge och när man tröttnat på allt bad då kan man få mysa med pappa i soffan innan det är dags att krypa i säng.

  
  
image431

image432
 

Förfika inför kanelbullens dag

Min mamma har sagt att det är viktigt att värma upp. Så det gjorde vi igår inför kanelbullens dag. Många kompisar var det här och dom kunde bygga kojjor, mysa, fika, busa... Jag visade hur man leker i gymmet, men jag är inte säker på om Andreas får plats i gymmet...

      
   

Några av mammas mostrar och posering med leoparden Leon

Hej!
I måndags kom mormor på besök med två av sina systrar. Anita och Monika. Dom var väldigt snälla och jag fick mysa hur mycket som helst med dom och med mormor. Sedan när alla hade gått, så tog jag på mig den schyssta mössan som jag fått av min tremänning Embla och poserade lite med Leon eftersom vi matchade varandra.

    
image414

RSS 2.0