Estrid the Tiger


Surströmming

Detta är ett påfund från min pappas hemtrakter. Snygg burk, men luktar inte gott. Jag väntar ett tag till med att smaka på dera ruttna firrarna. Medans de vuxna åt rutten fisk, fick jag busa med Maja och Emma, det är mera min grej.



Lucas på besök

Min fyrmänning Lucas har varit här på besök, hela vägen från Chamonix, jag tog med honom till mitt favoritställe på onsdagar; Gammlia och raggarbilarna.

  

Jag och Vilgot

En dag så fick Vilgot komma hem till mig och busa och mysa. Först var han ganska ledsen, men sedan var humöret på topp, vi lekte, badade och myste i soffan.

   


Raggarbilar

Jag tycker om raggarbilar, pappa såger att han önskar att det intresset inte håller i sig när jag blir äldre... på onsdagar under sommaren kan man gå på Gammlia och kolla på raggarbilar, fina va?

  


  


Blåbär

Nu när vi flyttat till Berghem så bor jättenära i skogen och i skogen finns det blåbär. Jag och mamma tog en tur ditt och plockade lite bär i min hink, sedan gick vi hem och bakade blåbärssockerkaka.




Umeå Lagun

Vi fortsatte att bada i det fina vädret och den här gången på Umeå Lagun, simma, simma, simma och åka vattenrutschkana.

  


  


Norrmjöle

I början på augusti kom sommaren tillbaka och vi kunde äntligen åka ut till havet och bada igen.


Dags att flytta

Det har varit mycket snack om att flytta.  Den sista dagen i juli var det äntligen dags. Jag fick vara hos mormor och morfar medans mamma och pappa med hjälp av en massa snälla kompisar flyttade allt från lägenheten till vårt lilla hus.


I kärleksviken


 

Här hänger jag med Herman och Elma. Herman har kommit hela vägen från Stockholm, för att få bada i vår kärleksvik,

Sommarens besök i Docksta

I slutet av juli så åkte jag och pappa ner till Docksta. Mamma vasr kvar i Umeå och packade inhop lägenheten, men hon kom ner efter par dagar. Vi hängde med släkten, fikade, fiskade lite i David och Mauds damm, gungade, kolla in en liten, liten Joel när han mekar med bilen, gick på Dockstadagen, och avslutade med att gå på pappas kusin Majas bröllop.

   




  
   
   


Bröllop är kanske inte riktigt min grej, men det underlättar om det finns en trevlig kusin attt busa med, hallonbuskar i närheten och en röd matta att ligga på. Tårtan var god och Hasse Jonsson från Modo var där (pappa gillar Modo om ngn hade missat det.)



   


  




RSS 2.0