Balkongbad

Vad gör man när sommaren inte erbjuder varmt badvatten?
Jo, man ser till att mamma fixar en liten badplats på balkongen.
Hur härligt som helst med kvällssol på balkongen och varmt vatten i baljan som man plaska ut så att alla nere på trottaren får akta sig för att inte bli blöta.
Nu är det inte många dagar kvar tills vi ska flytta och det är bra, för som ni kan se blir mina simtag väldigt begränsade i baljan, jag kan inte sträcka ut och det kommer jag att kunna göra på Svampvägen för där finns det badkar!

   


  

Auktion i Norrfors

På sommaren så tycker min mamma och pappa om att åka på auktion och titta på gamla saker. Min pappa är särskilt förtjust i vaser. Jag tycker bäst om att fika och äta korv. Dessutom har det nu blivit säsong för blåbär och det fanns en liten, liten skog med blåbär där jag kunde införskaffa mig detta blåa guld fullt av nyttiga antioxidanter.
Min pappa ropade in en jätteliten vas, medans Villes pappa ropade in en cykel till honom.
Jag kan meddela att jag tycker väldigt mycket mer om cyklar än vaser.

  

Middag hos Ville

En härlig sommarkväll var vi på middag hos Ville, god mat och massor med bus. Tex så demonsterar jag hur mna ser ut när man är sur och glad.

   



Vattenmelon

är min favoritfrukt!
Inte bara är den god, den har de största klistermärkena som man kan ha i pannan!


Fönsterfix i Gräsmyr

Mina kusiner bor i ett hus som håller på att fixas.
Eftersom det är mycket som ska fixas så är det bra om man hjälps åt. Den här dagen var det fönster till deras blivnade farstu som skulle fixas, många var dom: mamma, mormor, Lisa, Jenny och Vicky.
Eftersom mina kusiner är väldigt påhittiga så är det lättast för deras mamma om dom sitter på ett ställe och inte ryar runt.
Jag testade detta, roligt en stund tyckte vi... sen ryade vi runt bäst vi kunde.


Min första ridtur

En dag när vi var på 4H-gården så kunde man få rida en kort tur för en slant.
Jag testade och hästar är toppen, men det var inte helt enkelt så jag kocentrerade mig gärnet (det gjorde pappa också).

   

Mormor fyller många år i många dagar

Min mormor har fyllt sextio år och det gjorde hon redan i juni.
Men vi väntade med att uppvakta henne till dess att alla mina mostrar och morbrödrar var hemma.
Då blev det tårta och trevligt i Gräsmyr.
Vad mormor inte visste om var att vi skulle överraska henne med en lite större fest då alla hennes syskon också var på plats.  Sång, paket, ballonger och prinsesskrona till mormor. Gymnastikuppvisning av mormor. Jag hoppas att jag också kan hjula som mormor när jag fyller 60.
God mat, lek och bus, klättar i träd i bara pyjamasen... En lång kväll, så dagen efter så sov jag till tio.


  
  


   



När ska vi åka på semester igen?

Det är ju sommarlov och då ska man sola och bada.
När vi kom hem från Piteå så försvann både solen värmen och badet.
Jag har gjort mig beredd att åka dit man kan ha riktigt sommarlov, mysoverall, solhatt, gummistövlar och resväska.
Kom igen nu drar vi!


På semester norröver

Nu är det minsann sommarlov och vi åkte då först till Storhamn och hälsade på Tilde och Viggo och deras gammfolk.
Vilket ställe, vilket väder, vilken fest!
Jag fick bada hur mycker som helst, äta hamburgare, äta nygrillad röding, spela boll, springa och springa ännu mer. Viggo var hur snäll som helst och hängde med på mina springturer. Jag fick också låna hans innerulle, den är väldigt, väldigt rolig att köra. Tilde har två väldigt. väldigt mjuka och söta kaniner och dom fick jag mysa och pussa på, inte så illa va? ( Kolla in bilden på pappa och Niklas, den är en tribute till Michael Jackson och hans låt Black or White)

   
   


   


   

Tusen tack till familjen Brorsson som bjöd på fem-stjärnigt uppehälle och underhållning! Vi hoppas att vi inte skämde ut oss och är välkomna igen en annan gång.

Efter Storhamn åkte vi via Ersmark till Piteå.
I Ersmark bjöd gammelmormor på fika och kramar och pappas kusiner bjöd på studsmatta i trädgården!
Just nu är kanske det bästa jag vet att hoppa studsmatta. Mamma och pappa säger nämligen att man inte kan åka bob eftersom vi inte har någon snö, så då är jag ganska nöjd om det finns en studsmatta.

   


Efter ett fika och hoppstopp i Ersmark åkte vi till Patrik Larsson och Stefan Norells hemtrakter: Piteå.
Vilket ställe!
Vi badade och badade och badade. Första dagen var det poolen ute och sedan kvällsdopp på stranden ( bilderna är tagna 21.30). Vi hängde på stranden och badade på dagarna och även inne i äventyrsbadet. Jag var på leklandet Nimby och cyklade, hoppade studsmatta!, åkte rutschkana osv. Vi lekte i lekparker, åkte tåg och hade väldnas lattjolajban.
Som tur var så hade jag Ingo och Sigge att leka med, mamma och pappa är inte jätteroliga hela tiden.

   


   






  
   
När vi var i Pteå, så bodde vi på hotell och åt hotellfrukost varje morgon, vilket var lyxigt. Vad som var ändå lyxigare var att de hade en scen prcis bredvid bordet där vi åt, så där kunde vi dansa och sjunga efter vi hade ätit. Det kanske inte upskattades av alla gäster, men alla älskar inte Rolling Stones heller och dom är iallafall jättepoppis...

   
   


Då hade vi gjort Piteå och det var dags att dra söderöver med vår show. Vi stannade till i Byske och lekte och åt glass, gissa vad de hade där... en grym studsmatta. Byske we like!

   
    



Innan vi kom hem så stannade vi till för tidig middag i Skeppsvik, god mat, men detta var sekundärt då de hade får utanför i hagen, mysiga att klappa, roliga att mata och goda att pussa.

  

Nu har gammel-Estrid åkt till himmeln

Gammel-Estrid från Flärke har varit sjuk och blev trött och behövde få vila.
Vi tog farväl av henne en vacker sommardag.
Efter hennes begravning åkte vi till hennes hemgård och där berättade man minnen om henne.
Det var en väldigt fin sommardag och eftersom det också var min första dagen på mitt sommarlov, så fick jag bada i sjön nedanför Estrids hus. Det vare en mycket fin dag och det är så vi minns gammel-Estrid, som en fin dag som gör en glad.
(Det passades även på att lite släktfoton, man kan se att min morbror Joel verkar vara mäkta stolt över sin syster.)

  




   
 

RSS 2.0