Lycka är en egen bob!


28/12 2011

Äntligen så packade mamma upp min bob och syrran fick hänga med där bak!


Bowling

Favorit i repris... med många kompisar. Och Helge Härjare var på G! Och pappa körde en Hakka innan matchen...


Knasiga kojan

Mycket bus och spring i benen jobbade vi bort genom att åka till Knasiga Kojan i Ö-vik.


Juldagen

Inte är julen över för att julafton har passerat. Nix, pix. lingonmix som vi säger hemma på Svampvägen!
Dagen efter dopparedagen, dvs juldagen styrde vi vår kosa mot Docksta och farmor och farfar och kusiner, fastrar, farbror, gammelfarmor och annat hytt bytt vi hittade där.
Kan ni tänka er att även där fanns det gofika, julmat och julklappar! Så himla lyxigt, julen bara fortsätter. Låt den aldrig ta slut... Och vilka fina julklappar vi fick, jag fick fina kläder, skridskor, spel, pysselgrejjor och Helge han fick en egen bob, bok och traktorer.


Julafton del 3

Efter kusinbus så var det mys och mat hos mormor och morfar.
Och sedan väntade vi på tomten...och han kom! Med måååånga julkappar.
Oj vilka fina julklappar vi fick jag och Helge.
Jag fick ett dockskåp, Gryffindormantel, Nimbus 2000, fia med knuff, Hotell Gyllene Knorrenbok, pyselgrejjor och många klappar till. Helge fick en Alfons Åbergdocka, byggbara bilar, byggklossar och en fotboll.




 

Julafton del 2

Efter lite mys och tomtegröt till frukost så styrde vi kosan mot Gräsmyr.
Vi började dagen med bobåkning och bus med Vilgot och Alvin.




Julafton del 1

När jag klev upp imorse, så var det julafton!
Under granen så låg det två paket!
Ett till mig och ett till mig och Helge!
Så man kan säga att jag fick 1,5 paket!
Lyxigt!
Och gröten var uppäten...


Dan före dopparedagen

23/12 2011

Nu är det nära!
Imorgon är det julafton och då är det ett bra tillfälle att bjuda småtomtarna som bor i vår stenmur på lite gröt.
Har man tur kanske de lägger  någon julklapp under granen till imrgonbitti.
Mamma har sagt att det kanske kan vara så...


Släktbesök från huvudstaden

23/12 2011

Mammas kusiner Laine och Putte kom besök dagen innan julafton. Dom var trevliga, men  kanske inte lika roliga som Laines barn och tillika våra tremänningar Christoffer och Embla. Mys och bus och fika!


Moster Jenny och Uffe

22/12 2011

Fint besök fick vi två dagar innan julafton.
Moster Jenny och Uffe kom på middag och mysa fick man också!



Bus på mammas jobb

22/12 2011

Kallt och dåligt med snö, då får man passa på att hänga på mammas jobb. Många var vi och roligt hade vi!



RSS 2.0