Johans kalas

Min kompis Johan har fyllt tre år och det firades med ett väldigt trevligt kalas. Jag tog på mig mina tårttröjjor, för dom är bra att ha på kalas. Ingo, Sigge; Emma och Maja och Frans var där. Vi busade, åt tårta och fiskade i fiskedamm. Det var första gången jag fiskade i fiskedamm. Vilken bra grej! Man tar en innebandykluppa och knyter fast ett snöre på den. Sedan slänger man över snöret bakom ett skynke och vips så sitter det fast en påse på den. Och vad fanns det i påsen då? En ballong, en bil, ett fingerdjur och russin! Vilken fest!

   


   

Bus i Gräsmyr

För drygt två veckor sedan var jag ute hos mina kusiner i Gräsmyr och härjade. Ni ska veta att dom är bra på att klättra, klänga och busa... Vi busade både inne och ute och kollade i fönstret i trappan på när morbror Kalle byggde i deras blivande vardagsrum. Deras katt Sigrid smet undan och satte sig fönstret då hon inte tyckte om mina kusiners lek, "ryckasigridisvansenleken" var särskilt rolig.
Ute så lekte vi snön, åkte tre kusiner på en bob, mamma säger att hon gärna skulle vilja ta en likadan bild om 14 år...det får hon gärna göra, för att åka bob det kommer alltid att vara roligt.

   






   


Puss och bus

Gissa om det är roligt att hoppa på pappas mage... om ni inte har provat kan ni komma förbi och testa. Jag kan lova att det inbringar många skratt!
Sedan så har jag har precis lärt mig att pussas med pussmun, så då kan man om jag är på humör även få en väldigt god puss.

   



RSS 2.0