Mitt första tältäventyr

I onsdags så åkte jag och mamma ut till Gräsmyr. Mamma hade bestämt att vi skulle sova i tält. Spännande!
Men eftersom det inte var kväll på en gång, så åkte vi förbi mina kusiner och tog med dom på en liten picknick.  Vi busade runt och lekte kurragömma, Alvin kollade hur lång en metmask kunde bli, vi klättrade på Harrys traktor och fångade in deras katt Sigrid.

   

   

Sedan var det dags att slå upp tältet och ni må tro att det blev bra och mysigt. Men inte blev kväll för det... vi tog oss iväg på mitt första fiskäventyr. Först fick jag och mamma en lite mört och sedan fick jag och mina kusiner en riktigt fet aborre. Inte så illa för att vara första gången jag fiskade.
Efter fiskeriet så var det äntligen dags att gå och lägga sig och ni må tro att det var väldigt mysigt i tältet i min sovsäck.

   

    





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0