Påskafton del 3

Efter lunchen var det dags att göra sig redo för min första skidtävling. Skicross, det betyder att man ska svänga lite mallan några portar och hoppa lite hopp och sånt.Det var många jag kände som var med i tävlingen; Tilde och Viktor, Lio, Ronja, Elsa, Selma, Tyra...
Jag körde först en besiktning av banan med pappa, sedan var det dags för start. Pirrigt, men roligt! Väldigt fina priser... hade ju helst velat vinna en pokal, men det fick väl duga med en chokladmedalj.

Det som var hur roligt som helst var att påsktuppen som hade varit och värpt hos oss, dök upp i backen och då passade jag på att tacka för ägget.






Här kommer lite bilder på mina kompisar:





Det fina vädret bjöd in till afterski på altanen med glass! Bättre kan du ju kanske inte bli en sådan här dag!



Helge han njöt av vädret och var väldigt imponerad av den röda helikoptern som flög framoch tillbaka på Borkan.



Vi avslutade dagen med lite afterskidans till RiffRaffRuff, där Helge var chefsdansare:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0