Julafton

Äntligen så blev det julafton! Tänk att det finns julafton även i Docksta. Men det ska ni veta att det tog väldigt lååååång tid innan tomten dök upp. Först klev jag upp tidigt och som tur var farmor vaken och hon att ett paket från tomten till mig. Redan på morgonen. Hello Kitty pysselbok och sykort.
Efter frukost och pyssel gick jag och mamma ut och åkte bob och spark, men huga, huga sommarstuga vad kallt det var. -25C



Efter vi kylt ner oss rejält var det dags för Evafika. Bullar och 8 sorters kakor, inte så illa...




Sedan var det dags att börja förbereda julmaten, för vi vill ju inte gå omkring och vara hungriga!
Kollade lite Kalle Anka och lite julmat, såklart så satt jag brevid Alfred.



I världens längsta väntan på jultomten så mös Helge med pappa och jag med farfar. Och julklapparna låg och läskades under granen





Till slut kom jultomten!!! Äntligen! Och jag fick på julklappar och kram.





Oj, oj, oj, vad många fina julklappar jag fick; pippiperuk och skor, slalomhjälm, pysselgrejjor, massor med Hello Kitty saker, hårfixardocka, Hello Kitty klocka. Helge fick också en massa julklappar, bl.a. en pyjamas somjag provade och
den passade mig perfekt...
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0