Semester i Skåne

Efter midsommar tog vi flyget ner till Skåne och åkte till Nybrostrand. Där bor Hilda, Ella och Ida och deras föräldrar Ingrid och Tomas. Vi fick bo i deras pumphus hela veckan, det serverades frukost i stora huset, jag hade alltid någon att leka med och dom har en studsmatta!
Första dagen så tog vi en promenad till Nybrobadet och hängde vid poolen och åkte vattenrutschkana.

På eftermiddagen så åkte vi till Västra Ingelstad och hälsade på Martin och Alicia. Där hade Anna-Karin ordnat med överraskningfest för mamma, eftersom hon ska fylla 40 år. Detta innebar att det dök en massa människor och det pratades åts. Jag hängde mest med Alicia och Martin.

Nästa dag så värmde jag upp med lite studsmatta och lek i sandlådan, sedan åkte vi in till Malmö, åt glass och hängde lite. Sedan körde vi till Helsingborg för att hälsa på moster Jenny, Uffe och Mysko. Vi fick god mat och sedan hängde vi på min mosters kolonilott.

På torsdagen så var det dags att göra rätt för sig. Vi åkte in till Ica Supermarket i Ystad och hjälpte Tomas att fronta i butiken. Roligast var det att fronta godiset...

På eftermiddagen så bar det iväg till Vebberöd och Joel och Maja och deras föräldrar. Där bjöds det på väldigt god mat och lek och bus. Jag fick låna Joels sparkcykel och sedan drog vi till lekparken och gungade i storgungan och på gungbrädan.

På fredagen så åkte vi till Tomelilla Tosseland och där mötte vi upp med Ingo och Sigge och vilket ställe!
Det var tivoli och vattenland och titta på bilderna kan ni se att vi hade det väldigt roligt, även om vattnet var väldigt kallt.

Efter vi hade varit på Tosselilla Sommarland åkte vi in till Ystad och åt middag på en Thairestaurang. God mat och bus med Ingo och Sigge. Vi satt på en uteservering och då tänkte jag ta med mig grabbarna på en liten tur. Då frågade min mamma var vi skulle och då svarade jag: " Vi ska gå och leta efter en riktig mamma med läppstift"

Efter ett besök i Ystad så åkte vi till Äsperöd och hälsade på mammas kompis Marlene. Hon bor mitt ute på landet med sina två hundar och två katter. Vi fick jättegott fika.

Nu var det bara två dagar kvar på vår semester i Skåne. Vi hängde med Hilda, Ella och Ida och badade och busade. Härliga dagar med härligt väder. En favoritsysselsättning var att äta glass med pappa och kolla när de stora barnen hoppade från trampolinen.

Sista dagen hade det varit varmt så pass länge så att vi passade på att ta en yur ner till havet, så himla härligt och vilken lång strand de ha i Ystad.

Sedan var det dags att flyga hem till Umeå. Det var väääldigt varmt på Sturup och i flygplanet. Så varmt att vi fick så bråttom av planet att vi glömde min ryggsäck med herr Nilssom, Kent och min snutte i. Men bara så ni vet så fick ryggsäcken hemskickad i ett paket och nu är mina kompisar tillbaka på Svampvägen.

Vi hade ett par timmar att spendera på Arlanda innan nästa plan kunde ta oss till Umeå och då var det tur att de hade byggt upp litet lekland med inspiration från olika sagor.