Nyårsafton

Det har för ganska länge sedan varit något som kallas nyårsafton.  Det var en väldigt bra dag, för då fick jag köra min bob på ett berg som heter Bräntberget. Ett gammalt sopberg säger mamma och pappa. Maria Pietelä-Holmners hemmabacke och just nu min favoritbacke. Jag och mamma åkte hur fort som helst nerför backen på min grymma bob.
Jättemånga var där, Johan, Johans lillebror (6dagar gammal) Ella, Linus, Ville, Emma, Maja, Lucas, Simon, Alice, Idde och Frans.
Lite vuxna var också där och såg till att jag fick lite grillad korv och grillade mackor.
Tyvärr så har jag fått min mammas dåliga värmehållning så efter en dryg timme ute i nollgradig kyla och ganska mycket blås frös jag som en galen och då fick vi åka hem.

   
   
 


När vi kom hem sova jag lite och mina föräldrar dukade för kvällens festligheter.  Man skulle ha lite festliga kläder och lite folk kom över och vi åt typ festlig mat. Jag fick låna Cissis fina örhängen. Sedan räckte det för mig, men jag har fått det återberättat att när klockan slog tolv så small det en massa raketer.
Själv så sov jag vidare till klockan 02.30, vaknade med feber och min hosta som hängt med över hela julhelgen.
Eftersom alla har tjatat om att det är nytt år så tänkte jag att man kanske skulle ta och kliva upp nu.
Med lite övertalning och en flaska vällning så kröp jag till sängs igen. Vaknade 03.30 med ännu hemskare hosta och vips så hade hostat upp hela min välling i mamma och pappas säng... Inte så mysigt, men det ordnade sig med nya lakan och ny pyjamas. Jobbigt, så jag sov till elva nästa dag. Skönt tyckte mamma och pappa som tydligen också var lite trötta.



   

Kommentarer
Postat av: L8

Hej Estrid,

Du har något att hämta i min blogg. Hälsa mamma och pappa och hoppas vi kan ses något under året.

Jag blir alltid lika glad när jag läser din blogg då känns det inte som vi bor så långt ifrån varandra.

Kram till er alla!

L8

2009-01-19 @ 00:46:04
URL: http://l8sblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0