Valborg i Kittelfjäll

I onsdags så åkte jag och mitt gammfolk till Kittelfjäll för att fira Valborg och mysa. Det är långt dit och man åker bil sjuuukt länge. Min föräldrar säger att jag är väldigt duktigt på det. Pappa körde och visst är det schysst utsikt när man kommer in mot fjällen?

   

Väl framme så åkte vi till Rasmus och Ronja. Johan var där med sina föräldrar. Ingo och Sigge var såklart också där. Där grillades det och det var himla härligt väder och jag fick smaka hamburgare och testa galonisarna jag fått låna av Wille C. Hur bra som helst för nu slipper jag sitta vagnen och kan rya runt och äta lite alltmöjligt som finns på marken. Fast mina föräldrar har andra uppfattningar än mig om vad som är smaskigt...

    
   

Valborg är den dag som man ska grilla och elda, så en stor eld gjordes och lite mer folk kom, bl.a. Lio och hans föräldrar.

    image1137

Efter eldardagen så lektes det en del, mamma åkte skidor, vi åt, myste och hade det väldigt bra. Vi hängde på hotellet, hemma i stugan, lyssnade på när Anders sjöng på afterskin.

    
   

En kväll åkte vi till Granen och åt middag. Jag fick både röding, ren och piggelin!

      
   
image1155


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0