Träningsläger i Slovenien

Nu har jag varit på äventyr med mamma och pappa till ett land som heter Slovenien. Dit flög man man med flera flygplan. Det bästa med flygplatser är att dom har bagagekärror som man styra runt med.
Vi bodde på ett ställe som heter Bled och det var väldigt vackert enligt dom vuxna, men alldeles för lite lekparker och för många pensionärer. Vi hade ett trevligt rum med två terasser och massor med god frukt som kunde mumsa i sig till frukost. Vattenmelon är just den godigaste frukten i hela världen.

   
 



   
   
  


Pappa har jobbat och jag och mamma har  tränat på att gå, matat gräsänder (väldigt, väldigt roligt). Kollat på lite utsikter, försökt att gå på en jättestenig och brant stig upp till byns slott.  (Min mamma trodde tydligen att våran vagn är en MTB, vilket den inte är och vi fick vända ner igen)

   
  
  

På kvällarna har vi varit på lite olika middagar, bl.a. så åkte vi till Sloveniens huvudstad Ljubljana och fick äta på slottet. Det där slottet var ett väldigt trevligt ställe med tjejer som hade väldigt fina kläder på sig och var hur duktiga som helst på att busa med mig. Jag har lärt mig ett nytt trick och det är att skrika jättehögt. Väldigt effektivt kan jag upplysa om. Man får sina föräldrars uppmärksamhet ganska omedelbums =)

  
  


  

Sista dagarna var det kalasfint väder och vi hängde lite på uteservering. Där fick vi sällskap av, Eva, Mr Karp, Kim och Stefan. Den sista kvällen var det avslutningsmiddag och då hade jag tur och busade jag med två flickor som var jättesnälla med mig.

  
   



  

Sen var det sista morgonen på hotell och många flygplan hem. Jag kan upplysa er om att när man har varit på träningsläger och övat upp sig på att gå så är det allt annat än roligt att sitta still på ett flygplan (eller rättare sagt tre). Min mamma var ganska svettig efter flygresan från Wien till Stockholm. Man ska sätta sina föräldrar på prov om de är duktiga på att roa sian barn och hon fick ganska godkänt. Hon säger att mitt trix att gallskrika inte uppskattades av de övriga passagerarna...

  

Bara så ni vet så kan jag nu efter att ha varit på mitt träningsläger, gå hela vägen från köket uti vardagsrummet. Om jag koncentrerar mig. Och det gör jag ibland, men bara ibland.
Over and out/ Estrid


Kommentarer
Postat av: Neo & Wille

Hallå där,

Ännu en gång verkar du haft en fantastisk resa. Idag fick vi åka till lekplatsen på Berghem. Samma - lika, nja.....! :-))



Extra plus för den trevliga reseskildringen hälsar gammfolket.



Kram Tomtebos yngsta

2008-05-27 @ 19:42:54
Postat av: Julia

Vilket vackert land du varit till, Estrid. Jag tyckte mitt träd på tomten var vackert men landet på S slår ju det med hästlängder.



Ska du också flytta? Min mamma sa att hon sett ditt kök i en tidning...

2008-05-28 @ 17:13:54
Postat av: Angelica

Vilken fin resa du har varit på Estrid och vad duktig du är som har lärt dig att gå. Vänta bara tills du kan springa...fort...då kommer din mamma att bli jätteglad. Förresten...vad fin din mammma var i kjol på resan....tror faktiskt inte att jag har sett din mamma i kjol förut :)

2008-05-29 @ 15:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0