Helgens bestyr

Hej!
I lördags så åkte vi till Umeå Lagun, vilket ställe! Värsta roliga stället att bada på. När vi kom var det hur varmt och soligt som helst och vi badade så det stod härliga till. Min mamma väntade med att ta några bilder eftersom vi alla var så badsugna. Efter första badet så fikade vi och sedan började det att regna... himlen öppnade sig och vi fick åka hem. Alltså finns det inga badbilder. En ynka fikabild.
Söndagen bjöd på lite annat skoj. Vi åkte på något som kallas auktion. Trevligt. Det fanns massor med grejjor och det fanns korv. Och hundar. Och Ville var också där. Vi köpte inga gamla grejjor med det gjorde Villes pappa, han köpte vertyg och Villes mamma morrade åt tilltaget.
Sedan åkte vi tillbaka till stan och fick träffa Tilda från Allingsås och hennes gammfolk. Ville var så klart med oxå. Dom där gamlingarna tyckte att vi ryade runt lite för mycket på Starz så vi kilade hem till oss för fruktstunden.
Som grädde på moset så kom farmor och farfar och faster Johanna på blixtvisit. Vilken dag!  Och sedan var det dags för sängen.

   


   
   



Nu drar jag och mamma och pappa på en europaturné. Vi ska ställa ut pappa i Amsterdam, sedan hade vi tänkt sola och bada i Italien och sen ska jag få åka hälsa på min fyrmänning Lucas i Chamonix. Låter väl inte så tråkigt? Jag ska försöka blogga om jag hinner och orkar.
Over and out / Estrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0