Nyårsafton- hela dagen

I måndags var det som alla förmodligen redan vet, nyårsafton. Det var en mycket trevlig dag. Vi började med att gå till Johan och äta frukost. Jag fick både leverpastej och honungsmelon. Märklig kombination tänker ni, väldigt mumsigt tycker jag. 

   

Efter frukosten som varade till klockan lunch, så packade vi ihop oss och åkte ut till Ingo och Sigge och deras föräldrar i Sand. Petter och Sofia hänkade och Emma och Maja med gammfolk kom oxå. Jag började med att vila lite och pappa försökte göra upp en eld. Det tog tydligen hur lång tid som helst, för när jag vaknade så höll han fortfarande på. Jag lät honom hållas och tog ett par turer på boben istället, först med Ingo. sedan med både Ingo och Emma. Ganska så mysigt. Tillslut så fick min pappa grilla korv. Eller frukt som han också kallar det.

   
     
   

image724

Sedan var det dags att laga middag. Då fick jag träffa en ny filur. Herr Hummer.Visst har han fin färg? Middagen var trevlig, då åt jag lite smörgåsrån och ankleverpaté. Som ni ser så fick jag ha fin klänning och dom stora barnen lekte med Ingos dockvagn. Tydligen så var det en stor sak när klockan slog tolv och det sköts en massa raketer. Det vet jag inget om. Men jag vet att jag inte var särskilt nöjd med att bli lurad på alla festligheter. Så det tog jag igen sedan och var vaken en timme mellan 1 och 2 istället.
Gott Nytt År och kom ihåg det till det nya året att mig lurar man inte ostraffat på festligheter.

image725

   

image730

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0