En annorlunda fredag

I fredags så var det stora städardagen hemma hos oss.  Jag är nyfiken och lär mig nya saker hela tiden, vilket min mamma fick erfara. Jag satt i vanlig ordning i diskhon och den här dagen var min mamma under diskhon. Då förstår ni väl att jag väldigt gärna ville veta vad hon gjorde? Så jag lyckades för första gånegn dra mig upp och kika över kanten och då sa tyngdlagen att jag inte kunde vara kvar däruppe. Fort var det gjort och ner trillade jag, mamma fångade upp mig, men det gjorde även en av sophinkarna, så jag fick värsta hacket i huvudet. Inte så bra tänkte mamma. Det gjorde ganska ont, så jag grät en stund. 

Sen åkte vi på akuten och väntade i tusen timmar.
Som tur var så kunde man leka i deras lekrum och det gjorde jag mamma tills en läkare kom och sa att jag fick åka hem och skulle väckas en gång i timmen fram till ett på natten. Hyfsat drygt att inte få vakna när man vill...  Vi passade även på att bli bättre på det här med säkerhet så vi slipper hänga på akuten fler fredagar.

Jag mår iallafall hur bra som helst och har haft en härlig helg med en massa pappamys eftersom mamma har varit på en "slåknutpåsigsjälvkurs" (kallas även för yoga). Men pappa är inte så bra på att använda kameran så det finns inga bildbevis från våra aktiviteter.

   

image766

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hoppas att du är bättre nu Estrid. Det där om blåmärken vet jag allt om för är man så uppfinningsrik och busig som jag är så får man ofta sådana.

2008-01-22 @ 10:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0