Den vilda jakten på kantareller

Hej!
Än en gång har min mamma och Sofia släpat ut mig i skogen för att plocka kantareller. Den här gången åkte vi till Grössjön.  Dom är dock inte så bra på att hitta den där gula svampen, så den här gången tog de med sig min moster Lisa. Det visade sig att inte heller hon hittar någon svamp. Blåbär fanns det dock gott om och det skrapades ihop lite till en paj. Jag hängde mest i bärselen. Men fick även jag prova på riktigt friluftsliv och det tog på krafterna. Så då fyllde min mamma upp mig med lite ny energi och sen skrattade jag vidare.

    

image196

Kommentarer
Postat av: Katrin, Mats och Oskar

Vilken härlig bild på dig i det gröna! Oskar har också fått känna på skogsluften idag, men bara från vagnen - liggande dessutom... Tur att träden är fina att se på också:-)

2007-08-24 @ 22:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0